خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تحصیل ۴۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر/ محدود شدن حضور اساتید در مجامع علمی به دلیل محدودیت‌ منابع مالی دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۶۸

مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما موضوعات مشترکی با کشورهای همسایه داریم که برای طرح ریزی می‌کنیم تا از طریق منابع بین المللی، در راستای برطرف کردن آن‌ها در کشور خودمان و حتی در منطقه اثرگذاری مثبت داشته باشیم. 

«روح‌الله باقرزاده» مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تعاملات این دانشگاه با کشورهای خارجی بیان کرد: در فاصله کوتاهی بعد از پروپوزالی که تهیه و مورد توافق طرف مقابل قرار گرفت؛ قرار است در سازمان همکاری‌های شانگهای، مرکز تخصصی انتقال تکنولوژی و تبادل علم و فناوری راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در کشورهای عضو منطقه شانگهای که چین، روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، پاکستان، هند و… را در بر می‌گیرد، همکاری‌ها را به اشتراک بگذاریم و انتقال تجربه و تکنولوژی‌ها را شکل دهیم. 

مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: با توجه به تخصص دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه علوم مهندسی و علوم‌پایه نوع همکاری‌های بین‌المللی را پیگیری می‌کنیم و عمدتا برای رفع نیازهای صنعت کشور ظرفیت‌ها را فعال کنیم. 

باقرزاده یادآوری کرد: ما موضوعات مشترکی با کشورهای همسایه داریم که برای آن طرح‌ریزی می‌کنیم تا از طریق منابع بین‌المللی، در راستای برطرف کردن آن‌ها در کشور خودمان و حتی در منطقه اثرگذاری مثبت داشته باشیم. 

او ادامه داد: موضوعاتی مانند ریزگردها، چالش‌های موجود در زمینه بهره‌گیری بهتر از منابع زیرزمینی کشور و منطقه، مباحث هوشمندسازی شبکه‌های انتقال نیرو و شبکه‌های ملی اطلاعات و مباحث مرتبط با افزایش بهره‌بری از صنایع در کشور از جمله موارد مورد تاکید است. 

باقرزاده افزود: مهم‌ترین چالشی که در همکاری‌های علمی داریم، بحث شرکت در مجامع علمی است. به دلیل منابع مالی محدودی که دانشگاه و موسسات آموزش عالی در اختیار دارند، شرکت اساتید ما در مجامع علمی محدود شده است. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی کردیم تا منابع مالی دانشگاه را در جهت شرکت در مجامع علمی هدفمند به خط کنیم. 

مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی در مورد تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه امیرکبیر گفت: حدود ۴۰۰ دانشجوی بین‌المللی داریم و بیشتر از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، افعانستان، سنگال، نیجریه، چین، پاکستان و هند در دانشگاه امیرکبیر دانشجوی بین‌المللی داریم. 

باقرزاده در ادامه توضیح داد: این دانشجویان بیشتر از همه متقاضی تحصیل در رشته‌های مهندسی کامپیوتر مهندس برق، مهندسی نفت، مهندسی فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و… در دانشگاه امیرکبیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز