خبرگزاری کار ایران

با ثبت نام در سامانه فرنما؛

برای دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی، رزومه معتبر صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۹۳

برای دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی، رزومه معتبر با ثبت نام در سامانه فرنما صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه یزد، سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (فرنما http://Society.dmsrt.ir) به منظور ساماندهی، انسجام‌بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است، به همین مناسبت معاون مدیر کل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشستی با حضور دانشجویان فعال فرهنگی کار با این سامانه را تشریح کرد. 

مجتبی صفری معاون مدیر کل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مسئول سامانه فرنما در این نشست گفت: فعالیت‌های شما دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی برای دیده شدن باید ثبت شود و این ظرفیت با راه‌اندازی سامانه فرنما فراهم شده تا این مهم انجام شود. 

وی تصریح کرد: تمامی برنامه‌ها در این سامانه قابل مشاهده است و ثبت فعالیت‌های فرهنگی، نشان از فعال بودن دانشجویان در انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها است. 

وی افزود: خوشبختانه طبق گزارشات، به دانشگاه یزد نسبت به دانشگاه‌های بزرگ کشور مثل دانشگاه تهران از منظر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نظر مثبتی وجود دارد و این فضا در دانشگاه یزد رو به رشد است. 

صفری در بخش دیگر از سخنان خود گفت: فعالیت‌های داوطلبانه اصالتا به عنوان یک شارژری است برای زمانی که شما دانشجویان به مرحله انتخاب آن دستگاه برای شاغل شدن می‌رسید و ظرفیت‌های شما آنجا دیده خواهد شد. 

وی تصریح کرد: دانشجویان باید براساس اکوسیستم حوزه فعالیت‌های خود حرکت کنند. انجمن‌های علمی می‌توانند بین دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کنند. دستگاه‌هایی در استان هستند که باید پای همکاری با دانشگاه بیایند در غیر این صورت دانشگاه به فضای مصرف شدن برای دستگاه‌ها تبدیل می‌شود و دانشجویان به عنوان پیاده نظام آن. دانشگاه بهترین مکان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای دانشجویان و ایجاد ارتباط با دستگاه‌های مختلف است. 

وی در ادامه به اهمیت تیم‌سازی دانشجویان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور بحث تیم‌سازی به خوبی شکل نگرفته است. شما دبیران انجمن‌ها و تشکل‌ها سرگل جمع دانشگاه هستید. نسل حال حاضر دانشجویان، نسلی زودرنج و نسلی است که دوست دارد فردی کار کند. خواسته من این است که حتما در زمینه تیم‌سازی تفکر کنید. 

این مقام مسئول گفت: در نظام داوطلبانه، مهمترین مسئله، مسئولیت اجتماعی است. شما بر مبنای مسئولیت اجتماعی فردی که دارید در این جایگاه قرار دارید. 

صفری تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی توسط انجمن‌ها، تشکل‌ها و یا کانون‌های فرهنگی باید بر اساس یک چالشی که در جامعه وجود دارد، انجام شود. 

وی همچنین از انجمن‌ها درخواست کرد تا با پارک‌های علم و فناوری تعامل داشته باشند. بسیاری از فعالیت‌ها با همکاری پارک‌ها دیده خواهد شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: دانشجویان فعال فرهنگی با ثبت فعالیت‌هایشان در سامانه فرنما، بعد از پایان دوره دانشجویی می‌توانند با یک رزومه معتبر علمی از سوی وزارت علوم فارغ‌التحصیل شوند. 

محسن رفیعیان گفت: یکی از کارکردهای مهم این سامانه دیده شدن فعالیت‌های شما دانشجویان است و این امر یک فاکتور مهم برای شما در مقاطع بعدی تحصیلی و اشتغال است. 

وی تصریح کرد: در سیاستگذاری فرهنگی، سقفی برای تعداد فعالیت‌های فرهنگی در نظر خواهیم گرفت و بر این اساس برای انجمن‌هایی که فراتر از سقف برنامه‌ریزی شده فعالیت داشته باشند، اعتبار ویژه در نظر خواهیم گرفت. 

وی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های متعدد و انعکاس آن‌ها در سامانه فرنما، به نوعی آبروی دانشگاهیان دانشگاه یزد در مقیاس ملی است پس همکاری کنید تا آبروی دانشگاه خریده شود. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انجام فعالیت‌های واقعی و هدفمند دانشجویان فعال فرهنگی و ثبت آن در سامانه مذکور، بتوانیم در مقیاس ملی دانشگاه یزد را معرفی کنیم و در کشور اثرگذار باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز