خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شد:

تدوین ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش/ تاکید بر توسعه مهارت آموزی و تربیت معلم به عنوان دو اولویت اساسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۰۳۵

جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و در آن بر توسعه مهارت آموزی و تربیت معلم به عنوان دو اولویت اساسی تاکید شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به‌عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب‌شناسی این موضوع تاکید و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه‌ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول تدوین و ارائه کند. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند کمیته و دبیرخانه‌ای چابک است که بر ترسیم نقشه راه متمرکز شود، افزود: این کمیته باید اولویت‌ها و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را به طور دقیق مشخص کند؛ چرا که اجرای سند تحول موضوعی فرادستگاهی است و نقش و تکلیف هر دستگاه باید کاملا مشخص باشد. 

وی بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اینکه بتوانیم بدون تحول در آموزش و پرورش، کشور را توسعه دهیم تصوری نادرست است چراکه موتور محرک و پیشران پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می‌شود. 

مخبر ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش این دستگاه اجرایی در پیشرفت کشور تاکید داشته‌اند بدین خاطر است که ایشان به درستی نقطه آغازین پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را تحول در آموزش و پرورش می‌دانند. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین در ابتدای جلسه با تبریک و گرامی داشت هفته بسیج، گفت: هرگاه که تفکر و روحیه بسیجی در کاری حاکم شده، شاهد تحقق اهداف بوده‌ایم و امروز توفیقات جریان مقاومت چه در حوزه نظامی و چه در بخش اقتصادی و فرهنگی نیز مرهون فرهنگ و روحیه بسیج است که ریشه و سرچشمه این فرهنگ از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است. 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز هر کدام در سخنانی تربیت معلم را به عنوان قلب آموزش و پرورش دانستند و بر اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم به عنوان مهمترین اولویت در تحول بخشی به آموزش و پرورش تاکید کردند. 

در این جلسه که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از جلسات برگزار شده برای احصاء راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: این سند شامل ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار است و امروز این سند به سامانه‌ای تبدیل شده که لازمه تصویب هر اقدام و برنامه در آموزش و پرورش این است که با این سامانه مطابقت داشته باشد. 

وی همچنین گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و افزود: ۷ پروژه ملی در جهت اجرای سند تحول تدوین شده است که عبارتند از مهارت آموزی، تربیت معلم، اوقات فراغت، فضا و تجهیزات تربیتی، انسداد مبادی بیسوادی، گفتمان‌سازی سند تحول و استقرار نظام سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش عمومی کشور. 

در ادامه این جلسه گزارشی از برنامه و آئین نامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی ارائه و توضیحاتی در خصوص تعداد و سهم هنرجویان فنی وحرفه‌ای و کاردانش از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۱مطرح و اعلام شد که در این دولت رشد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از رشد مطلوبی برخوردار بوده و تعداد هنرجویان هنرستان‌ها از ۶۰۰ هزار نفر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. 

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف برای اجرای این سند، مقرر شد وزیر آموزش و پرورش برنامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی را در جلسه هیات وزیران جهت تصویب نهایی ارائه کن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز