خبرگزاری کار ایران

جزئیات بهره‌مندی قهرمانان ورزشی از معافیت «سرباز قهرمان»

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۹۰

معاون اجتماعی و سخنگوی سازمان وظیفه عمومی گفت: تمام ورزشکاران قهرمان در صورت کسب مقام قهرمانی مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی از معافیت «سرباز قهرمان» بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسین زاهدی با اعلام این مطلب تاکید کرد: براساس قانون «سرباز قهرمان»، نفرات اول، دوم و سوم مسابقات المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در قانون سرباز قهرمان، شرط رده سنی برای بهره‌مندی از قهرمانی ملاک نیست و کلیه ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی در صورت کسب مقام قهرمانی، پس از درخواست از جانب وزارت ورزش و جوانان و با تایید ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند از این معافیت بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: شایعات مطرح‌شده در خصوص تبعیض بین برخی قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف صحت ندارد و قانون سرباز قهرمان شامل تمامی ورزشکاران عزیز کشورمان که موفق به کسب مدال قهرمانی شده‌اند، می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، زاهدی در پایان گفت: سازمان وظیفه عمومی فراجا به محض ارسال درخواست از جانب وزارت ورزش و جوانان و تایید ستاد کل نیروهای مسلح، طبق روال سابق نسبت به صدور کارت معافیت سربازی برای مشمولان قانون «سرباز قهرمان» اقدام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز