خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

هر کجا به مردم تکیه کردیم عنایت الهی شامل حال مدیران شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۲۹

علیرضا زاکانی شهردار در تهران در آیین رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» با اشاره بر این مهم که مدیریت ششم شهری در تلاش است با تکیه به توان مردم، به اهداف بلند خود برای توسعه شهر برسد گفت: آرای تک‌تک شهروندان قابل استماع است و در تمام شئون اداره شهر می‌باید به توان مردمی تکیه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، آیین رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» صبح امروز -۱۱ آذرماه ۱۴۰۲- باحضور شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر، جمع دیگری از مدیران شهری و سفرای مردمی برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این برنامه گفت: گام اول اجرای طرح «من شهردارم»، افتخارآمیز بود. برای ما مشارکت مردم اصل است. این اصل مستفاد از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی اعتماد امام (ره) به مردم را بزرگترین گنج انقلاب دانست و افزود: اساس انقلاب نیز اعتماد به همین اصل بود. انقلاب بدون اتکای به مردم اساسأ امکان پیروزی نداشت. امام راحل هم با اتکای به مردم و توکل به خدا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

زاکانی تصریح کرد: «من شهردارم» بارقه‌هایی از روش مردم‌سالاری دینی است. هر کجا به مردم تکیه کردیم، عنایت الهی هم شامل حال مدیران شد. دفاع مقدس نمونه درخشانی از نقش مردم است.

شهردار تهران گرفتاری رژیم سفاک صهیونیستی در باتلاق غزه را ناشی از درگیری با مردم دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی امروز به اقتضای توان مردم در صحنه حضور دارد. این جنایتکاری با شکست رژیم به‌زودی تمام خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام گام اول طرح «من شهردارم»، اضافه کرد: ریشه این کار از طرح رصد شورای شهر گرفته شد. با همکاری معاونت برنامه‌ریزی شهرداری کار عمق پیدا کرده و گسترده شد. در مرحله نخست سال گذشته اولویت‌بندی ۲۰۸۰ پروژه به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان به انتخاب شهروندان گذاشته شد که شهروندان از این تعداد پروژه ۱۴۶۲ طرح با ارزش هزار و ۹۰۰ میلیون تومان را انتخاب کردند. تا به این لحظه از ۱۴۶۲ پروژه ۸۲۷ مورد آن یعنی ۶۳ درصد طرح‌ها به اتمام رسیده و مهمتر از همه اینکه در مجموع یک درصد از اجرای کل پروژه‌ها جلو هستیم.

دو ویژگی دیگر در دومین دوره «من شهردارم» در معرض انتخاب مردم است: اول نظام مسائل شهر، دوم عرضه توانمندی‌های مردم برای مشارکت در اداره شهر. این مسیری برای استفاده از توانمندی‌های شهروندان در اداره شهر خواهد بود. با تلاش سازمان فاوا، مردم در فرایند اجرای پروژه‌ها نیز به صورت برخط نظارت خواهند کرد.

زاکانی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در طرح «من شهردارم» گفت: بدون اتصال به توانمندی‌های متن جامعه، پیش‌برد این طرح امکان‌پذیر نیست. می‌باید انگیزه‌های شهروندان را برای مشارکت در این برنامه برانگیخت تا با امکانات متن جامعه به اهداف طرح دست یافت. مقدمه مشارکت مردم، ایجاد اعتماد است. بستر مشارکت مردمی هم کاملاً فراهم شده است. نخستین دوره طرح «من شهردارم» نشان داد این ایده عملیاتی است. حالا شهروندان در هر لباس و جایگاهی که هستند، می‌توانند در اداره شهر مشارکت کرده و خود را صاحب شهر بدانند.

شهردار تهران در پایان با اشاره بر این مهم که مدیریت ششم شهری در تلاش است با تکیه به توان مردم، به اهداف بلند خود برای توسعه شهر برسد، گفت: در طرح «من شهردارم» همه صاحب‌خانه هستند. آرای تک‌تک شهروندان قابل استماع است و در تمام شئون اداره شهر می‌باید به توان مردمی تکیه کرد. جز این موارد طرح «ستاد محلات» نیز که در شورا تصویب شد، روی دیگری از مشارکت مردمی در اداره شهر تهران است.

در خاتمه برنامه باحضور شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر، نایب رییس شورا، سخنگوی شورای شهر و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا، از خانواده شهدا و سفیران طرح «من شهردارم» قدردانی به عمل آمد. هم‌چنین از سامانه دومین دوره طرح «من شهردارم» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز