خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت ساماندهی با رئیس اتاق اصناف تاکید شد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرداری در انتقال اصناف به خارج از تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۳۲

نشست مشترک مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، رئیس اتاق اصناف ایران و معاون سازمان نوسازی شهر تهران با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرداری در انتقال مشاغل و اصناف به خارج از شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ابراهیمی، معاون سازمان نوسازی شهرداری تهران در این نشست با بیان این که فعالیت سازمان نوسازی در سنوات گذشته بر واحدهای مسکونی بافت فرسوده تمرکز داشت، گفت: تصمیم مجموعه بر این است تا به بهره‌گیری از فضاهایی با قابلیت کاربرد صنفی و خدماتی همچون منطقه صنعتی شمال منطقه ۲۰، بازار تهران، خلازیل و … توجه بیشتری شود. 

وی با تاکید بر لزوم‌ همکاری‌های بین سازمانی گفت: این امر با استفاده از تجربیات شرکت ساماندهی و اتاق اصناف امکان پذیر است و در این صورت، ظرفیت‌های موجود در سازمان نوسازی در ایجاد فضاهای صنفی و خدماتی می‌تواند مفید باشد. 

مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این نشست با تاکید بر این که نگاه به مقوله اصناف، یک نگاه ملی است گفت: با توجه به تمرکز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به موضوع اصناف، فضای لازم برای برقراری این همکاری فراهم شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های مشترک و ایجاد مراکز تجاری فاخر برای تمام اصناف از اهداف اصلی ماست که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سه‌گانه محقق خواهد شد. 

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در این نشست گفت: انتقال اصناف به فضاهای مناسب در محدوده شهر تهران، علاوه بر رونق اقتصادی اصناف، به بهره‌برداری مناسب از اراضی و حذف فضاهای بی‌دفاع شهری می‌انجامد. 

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از اصناف بیان کرد: این امر در کنار جلوگیری از مزاحمت صنفی برای شهروندان، از اهداف اصلی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر است‌ و این شرکت آمادگی‌کامل برای ادامه همکاری در این راستا را دارد.

بیگی همچنین تاکید کرد کرد: تعامل بین‌ دستگاه‌های مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند به ساماندهی اصناف و رفع چالش‌های پیرامون آن منجر شود.

براساس اعلام روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در انتهای این نشست مقرر شد که سازمان نوسازی شهرداری تهران، اراضی مناسب و واجد شرایط را معرفی کند و جلسات مداوم و مستمری برای ارزیابی و بررسی موضوعات با حضور سه دستگاه برگزار شود تا روند انتقال اصناف به بهترین شکل پیگیری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز