خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم خبر داد:

عرضه دو هزار و ۸۸ فناوری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۹۰

معاون وزیر علوم از عرضه دو هزار و ۸۸ فناوری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاونت علمی و پژوهشی و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسب هفته پژوهش، صبح امروز ۱۳ آذرماه برگزار شد."پیمان صالحی" معاون علمی و پژوهشی وزارت علوم در ابتدای این رویداد اظهار کرد: هفته اول این رویداد استانی و هفته دوم را ملی برگزار می کنیم؛ از ۱۱ تا ۱۷ برنامه های استانی و از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه برنامه های ملی هفته پژوهش برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم به ماهِ پژوهشی و فناوری برسیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: در ابلاغ آیین نامه برگزاری هفته پژوهش امسال بخش های جدیدی داریم و یکی از برنامه های جدید در استان ها، تجلیل از زنان کارآفرین و نوآور، دانشجویان برگزیده و نخبگان استان ها، صنعتگران و کشاورزان برگزیده و... است. همچنین از سه استاندار که بیشترین نظم را در کار هفته پژوهش داشته اند و از سه دانشگاه در سطح کشور تجلیل می کنیم.

صالحی در خصوص نامگذاری روزهای این هفته

توضیح داد: از ۱۹ آذرماه به ترتیب روزهای "پژوهش، مدرسه و آینده سازان"، "توسعه بازار محصولات تولید داخل"، "دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری"، "پژوهش و فناوری در خدمت جامعه و صنعت"، "پژوهش، فناوری و اثربخشی"، "علوم انسانی و علوم پایه ارکان توسعه و پیشرفت" از عناوین روزهای هفته پژوهش است و در آخر در ۲۵ آذر روز پژوهش را داریم.

او در ادامه گفت: امسال نشست انجمن‌های علمی با حضور روسا برگزار می شود و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ آذر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

صالحی ادامه داد: دو هزار و ۸۸ فناوری در امسال ثبت شده است و با وزارت صمت، جهادکشاورزی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین همکاری ها را داشته ایم. در جشنواره تجلیل از پژوهشگران فناوران و نوآوران نیز امسال، ۳۴۱ نفر از دانشمندان کشور از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در رشته های گوناگون به ما معرفی شده اند و از بین آنها برگزیدگان را در هفته پژوهش معرفی خواهیم کرد.

معاون علمی و پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: امسال زنگ پژوهش را هم داریم که آیین نامه خودش را دارد و وزارت آموزش و پرورش عهده دار این زنگ است و از دانش آموزان پژوهشگر برتر در تهران تجلیل و تقدیر می شود. همچنین دانش آموزان می توانند از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در این هفته بازدید کنند.

صالحی افزود: هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز که رویکرد به علوم پایه دارد در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز