خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

پرداخت حق پرستاری ۱۵۰ هزار خانوار باعث بازگشت بسیاری از معلولان به آغوش خانواده‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۸۳

همزمان با هفته افراد دارای معلولیت ذبیح اله خدائیان چگنی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کشور و مهدی بهادر مدیر کل حوزه ریاست سازمان بازرسی کل از مرکز خیریه یاوران معلولین نارمک بازدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز خیریه یاوران معلولین نارمک ضمن تبریک هفته افراد دارای معلولیت و تقدیر از کارکنان بهزیستی گفت: نگهداری از افراد دارای معلولیت بسیار سخت و طاقت فرسا است و اگر شرایط نگهداری و هزینه‌های آن تامین شود این افراد در منزل نگهداری می‌شوند.

خدائیان در ادامه سخان خود بیان داشت: قانون حمایت از معلولین وظیفه ۲۹ دستگاه متولی می‌باشد و آن‌ها هم وظیفه دارند به این قانون عمل کنند تا مقداری از مشکلات جامعه معلولین کاسته شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز ضمن حضور و تشکر از رئیس بازرسی کل کشور گفت: با توجه به اینکه ۱۶۲ وظیفه بر عهده سازمان بهزیستی می‌باشد قانون حمایت از معلولین زمانی تحقق پیدا می‌کند که تمامی دستگاههای متولی پای کار باشند و کاستی‌ها برطرف شود.

علی محمد قادری در ادامه خاطر نشان کرد: آن چیزی که در سالروز افراد دارای معلولیت اهمیت دارد پیگیری مداوم قانون جامع حمایت از معلولین است و نقاط مبهم در اجرای این قانون باید رفع شود.

وی در ادامه عنوان داشت: با توجه به آن که حدود ۱۵۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت حق پرستاری هستند از رئیس بازرسی کل کشور درخواست تصویب بودجه و امکاناتی که این افراد با پرداخت حق پرستاری توانمند شوند و افراد دارای معلولیت که در مرکز نگهداری می‌شوند به آغوش خانواده‌ها بازگردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاسی از شعار امسال که باور توانمندی‌ها نوید بخش دنیایی دسترس‌پذیر است اظهار داشت: در شهر تهران پردیس توانمندسازی و پارک مناسب‌سازی معلولین باید وجود داشته باشد و دسترس‌پذیری مصداق ویژه‌ای است که می‌توان از آن بهره برد.

محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز در این جلسه احقاق حقوق معلولین را خواستار شد و بیان داشت: مناسب‌سازی اماکن و معابر با توجه به پیگیری‌های انجام شده روال طبیعی خود را طی می‌کند ولی یکی از موضوعاتی که نیاز به توجه و پرداخت بودجه می‌باشد حق پرستاری است که با توجه به آمار قابل توجه پشت نوبتی، اگر حق پرستاری این افراد پرداخت شود اکثر افراد دارای معلولیت که در مراکز نگهداری هستند به آغوش خانواده‌ها باز می‌گردند.

نصیری در ادامه افزود: با توجه به پرداخت حق بیمه معلولین بسیاری از مشکلات این افراد در زمینه‌های گفتاردرمانی، فیزوتراپی، کاردرمانی و… کاسته شده و مددجو ستاره دار دارای بیمه درمانی از خدمات ۷۰ درصدی بیمه بهره‌مند است.

قابل یادآوری است، در این بازدید ضمن حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران و فرزانه نیکرو معاون توانبخشی بهزیستی شهرتهران و کارشناسان سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی شهرتهران حضور داشته و از تمامی بخش‌های این مرکز و از نحوه ارائه خدمات به کودکان دارای معلولیت بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز