خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس سازمان هواشناسی به کردستان صورت گرفت؛

بازدید از زیرساخت‌های هواشناسی کردستان/ صدور دستور ارتقای ایستگاه تکمیلی بانه به سینوپتیک اصلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۸۳

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن سفر به استان کردستان، از زیرساخت‌های هواشناسی این استان بازدید کرد و در جریان این سفر دستور داد تا ایستگاه تکمیلی بانه به سینوپتیک اصلی ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در سفر به استان کردستان از زیرساخت های هواشناسی این استان بازدید کرد. او روز گذشته بدو ورود به استان، از ایستگاه هواشناسی شهرستان بیجار و تجهیزات هواشناسی آن بازدید کرد. 

در حال حاضر ۹ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی در استان کردستان فعال است و این استان از نظر تراکم ایستگاه‌ها، جزو مناطق برخوردار هواشناسی کشور محسوب می‌شود. در این میان ایستگاه بیجار حدود ۳۶ سال قبل تاسیس شده و جزو ایستگاه‌های مرتفع استان به‌شمار می‌رود که ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۸۳ متر است. 

رئیس سازمان هواشناسی کشور همچنین در جریان این سفر ضمن بازدید از ایستگاه هواشناسی تکمیلی بانه دستور داد که این ایستگاه به سینوپتیک اصلی ارتقا یابد. ایستگاه سینوپتیک تکمیلی بانه اواخر دهه ۷۰ تاسیس شده است و حدود ۲۴ سال از فعالیت آن می‌گذرد. 

 پایش جو در ایستگاه‌های سنوپتک اصلی به صورت شبانه‌روزی و ماموریت کاری آنها بین‌المللی انجام می‌شود، به نحوی که اطلاعات پایش‌شده آنها در سطح بین‌المللی عرضه می‌شود و در مدل های مختلف جوی قرار می‌گیرد. 

ایستگاه هواشناسی بانه در حال حاضر به صورت ۱۲ساعته فعالیت می‌کند که شرایط جغرافیایی آن ایجاب می‌کند به ایستگاه اصلی ارتقا یابد. بانه یک منطقه کوهستانی با فراوانی وقوع انواع پدیده‌های مخاطره آمیز جوی است که پایش شبانه روز وضعیت جوی آن برای شمال غرب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. 

بازدید از زیرساخت‌های هواشناسی کردستان/ صدور دستور ارتقای ایستگاه تکمیلی بانه به سینوپتیک اصلی

تعاونی مسکن کارکنان هواشناسی کردستان فعال می شود

همچنین در حاشیه سفر رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان کردستان، عبدالرسول حسن‌پور، مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان گفت: در بازدید رئیس سازمان از ایستگاه‌های مختلف هواشناسی کردستان، موضوع «تامین مسکن» یکی از مهمترین خواسته‌های کارکنان بود که مقام عالی سازمان در این باره دستورات مهمی صادر کرد. 

وی افزود: برای حل مشکل مسکن کارکنان فاقد مسکن استان در گام نخست مقرر شد تا با حمایت سازمان هواشناسی، شرکت تعاونی مسکن کارکنان هواشناسی کردستان فعال شود. همچنین مقرر شد تا اداره‌کل هواشناسی استان، مکاتبات لازم در مورد تامین مسکن کارکنان را به سازمان انجام دهد تا پیگیری‌های مورد نیاز برای جلب حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل تامین مسکن کارکنان هواشناسی استان کردستان انجام شود. 

مدیرکل حوزه ریاست، امور بین‌الملل، روابط‌عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: علاوه بر این قرار شد تا در چارچوب قانون، زمین دولتی برای ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان فاقد مسکن هواشناسی استان تامین شود. مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به‌ویژه مقام عالی وزارت در جلسات مختلف بر حل مشکل افراد فاقد مسکن به ویژه کارکنان دولت تاکید دارند و لذا ما به نتیجه بخش بودن حل این مشکل خوشبین هستیم. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، حسن‌پور در پایان گفت: مسکن سهم زیادی در سبد هزینه‌های خانواده‌ها به ویژه همکاران ما در سازمان هواشناسی دارد که تلاش می‌شود تا با ظرفیت‌های قانونی ایجادشده در دولت، مشکل مسکن کارکنان برطرف شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز