خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

نزدیک به ۳ میلیون عضو داوطلب داریم/ جمع‌آوری هزار و ۷۰ میلیارد ریال نیز کمک‌های نقدی مردم برای غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۲۶

هلال‌احمر با توجه به ظرفیت بالای داوطلبان و همچنین حادثه‌خیز بودن کشور می‌تواند با هم‌افزایی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور اقدامات بزرگی در حوزه امدادونجات و مدیریت بحران انجام دهد. این را دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در همایش گرامیداشت روز جهانی داوطلب که در گیلان برگزار شد، گفت. او در این همایش از خدمات بی‌شائبه داوطلبان تقدیر کرد و گفت: «اقداماتی که داوطلبان جمعیت هلال‌احمر انجام می‌دهند، ادامه راه ایثار و نهضت دفاع مقدس است.»

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر نزدیک به ۳ میلیون داوطلب دارد، گفت: «نقطه بازدارنده در مقابل دشمنان همین جوانان امدادگر، داوطلب و نجاتگر هستند که با حضور خود، پاسخ آن‌ها را می‌دهند. روز جهانی داوطلب، تبلور آرمان بزرگ انسان‌دوستی و تلاش آمیخته به مهر، ایثار و فداکاری انسان‌هاست.» 

جمعیت هلال‌احمر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عضو دارد که این افراد به‌واسطه روحیه داوطلبی و براساس اصول اخلاقی فعالیت می‌کنند که این امر باعث کاهش آلام آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی و غیرطبیعی می‌شود. 

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «مبنای نیکوکاری و کمک به نیازمندان از اصول مهم هلال‌احمر کشور است و ما در راستای اهداف کلی نظام و با ترویج روحیه داوطلبی، فداکاری و نیکوکاری گام برمی‌داریم، گرچه دشمنان سعی دارند تا این روحیه فداکاری را کمرنگ کنند، اما شاهدیم که یک نوجوان اهل ایذه در میان آتش می‌رود و جان ۲ نفر را نجات می‌دهد، اما خود شهید می‌شود.» 

مردم ما تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال به مردم غزه کمک غیرنقدی انجام دادند و همچنین تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰ میلیارد ریال نیز کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است. 

این در حالی است که در جریان غزه از یک سو شاهد جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم، اما برخی از مردم کشور ما درحالی‌که خود نیازمندند به مردم غزه کمک می‌کنند؛ به‌طوریکه یکی از نیکوکاران نیز عنوان کرد پس از آرامش در غزه، پنج هزار میلیارد ریال برای احداث مدرسه هزینه خواهد کرد. 

گفتنی است که در جریان سفر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور و هیأت همراه از اردوگاه منجیل جمعیت هلال‌احمر گیلان بازدید شد. 

در ادامه دبیرکل هلال‌احمر، رئیس سازمان امدادونجات، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور و مدیرعامل و جمعی از اعضای شورای معاونین جمعیت گیلان از اردوگاه کشوری مهر بازدید کردند. 

همایش گرامیداشت روز جهانی داوطلب در استان گیلان نیز با حضور دبیرکل، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، استاندار و معاون سیاسی امنیتی گیلان، رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، داوطلبان، خیرین و جوانان هلال‌احمر استان برگزار شد. در ادامه دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و هیأت همراه از ساختمان اداری جدید شعبه شهرستان رشت بازدید و در ادامه نشست هم‌اندیشی دبیرکل، رئیس سازمان امدادونجات و رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با امدادگران و جوانان و کارکنان به مناسبت روز جهانی داوطلب در مرکز علمی‌کاربردی هلال‌احمر گیلان برگزار شد، شرکت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز