خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۱۵

براساس اعلام معاون پرورشی و فرهنگی، فرآیند ثبت نام در پویش مهر امسال در رشته‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در این باره گفت: در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رئیس جمهور با حضور در جمع دانش آموزان و تغییر نام این طرح به «پویش مهر» و تغییر روند در مسیر سال‌های گذشته با بیان اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، از آن‌ها درخواست کردند که در بازدیدها، پیشرفت‌ها را با قلم و بیان خود به تصویر کشیده و گزارش‌های آن را به مدرسه و معلمان ارائه کنند و در مرحله بعد این گزارش‌ها برای دیگر دانش آموزان و والدین و همچنین برای دیگر مدارس به نمایش گذارند و سپس در شهرها و استان‌های دیگر و به شکل یک جشنواره در سراسر کشور برگزار شود. 

وی افزود: از جمله تفاوت‌های طرح پویش مهر با پرسش مهر، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این طرح به دلیل ماهیت پویشی خود، دارای استمرار زمانی است و دانش آموزان پس از جمع آوری اطلاعات و تولید آثار خود، آن‌ها را به صورت میدانی به نمایش عمومی می‌گذارند و به روایت آن‌ها می‌پردازند. 

باقرزاده ادامه داد: دستورالعمل پویش ملی مهر در نظر دارد با اضافه کردن قالب و بستر جدید و تغییر در ملزومات اجرایی طرح، با استفاده از ظرفیت‌های میدانی و روایتگری مستمر دانش آموزان از پیشرفت‌های کشور، کیفیت اجرایی آن را افزایش دهد. 

معاون وزیر بیان کرد: فراخوان پویش مهر با اهداف جلب مشارکت فعال دانش آموزان، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه کشور، افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن و حفظ هویت ملی و دینی طراحی و ارائه شده است. 

به گفته باقرزاده، رشته‌های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است. 

وی اضافه کرد: دانش آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه my. medu. ir بخش نورینو مراجعه و از قسمت مسابقات فرهنگی هنری دسته‌بندی پویش مهر را انتخاب و در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز