خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تاثیر نمرات امتحان نهایی پایه دهم تا دوزادهم در کنکور ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد می‌رسد/ واکنش به تدریس خصوصی معلمان در خارج از ساعات رسمی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۸۷

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: نمره امتحانات نهایی در کنکور سال ۱۴۰۳ صرفا در پایه دوازدهم تاثیر ۵۰ درصدی دارد. در سال ۱۴۰۴ این تاثیر به ۶۰ درصد می‌رسد و شامل پایه‌های تحصیلی دوازدهم و یازدهم می‌شود. در سال ۱۴۰۵ نیز تاثیر نمرات امتحانات نهایی به تاثیر ۶۰ درصد در هر سه پایه دهم تا دوزادهم می‌رسد.

«محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد برخی معلمان که اقدام به برگزاری کلاس‌های اضافه با ارقام بالا می‌کنند، توضیح داد: این کلاس‌های اضافه در فضای رسمی مدارس برگزار نمی‌شود. در برخی مدارس کلاس‌های اضافه‌ای در ساعات مشخص به عنوان فوق برنامه برگزار می‌شود که بیشتر در مدارس خاص، هیات امنایی، شاهد و سمپاد است و آموزش‌هایی بیشتر از کلاس درس به دانش آموزان خود ارائه می‌دهند. 

کاظمی در ادامه گفت: از سوی دیگر ممکن است برخی مدارس فوق برنامه‌هایی مازاد بر برنامه درسی و خارج از ساعات رسمی آموزش برگزار کنند که کاملا اختیاری است و این مورد نیز بیش در مدارس خاص دیده می‌شود و اولیا اصلا برای همین کلاس‌های اضافه هزینه می‌دهند و درخواست دارند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: این بحث که معلم بخواهد خارج از مدرسه و به صورت خصوصی برای دانش آموزی کلاس برگزار کند، وارد فضای غیررسمی آموزش می‌شود. ممکن است دانش آموز از معلمش بخواهد برای یکی از دروس بیرون از مدرسه کلاس برگزار کند. خیلی از همکاران آموزش و پرورش در آموزشگاه‌های آزاد فعال هستند و اشکالی ندارد. 

معاون آموزش متوسطه در ادامه گفت: همکاران ما موظف هستند ۲۴ ساعت در هفته در مدرسه تدریس داشته باشند که این کار را هم می‌کنند و بقیه زمانی که دارند در اختیار خودشان است؛ ممکن است در موسسه غیردولتی یا موسسه آموزش آزاد کار کنند و یا اصلا شغل آزاد دیگری داشته باشند و در کارخانه یا شرکتی فعالیت کنند. ما نمی‌توانیم مانع فعالیت‌های غیررسمی همکارانمان شویم. 

کاظمی در ادامه تصریح کرد: دانش آموزان ممکن است برای ارتقای وضعیت تحصیلی یا تقویت یک درس از معلمان خود کمک بگیرند.

معاون وزیر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کمبود حقوق معلمان موجب انگیزه مندی آن‌ها برای برگزاری کلاس‌های اضافه شود؟ گفت: هیچ ارتباطی ندارد؛ ساعات موظفی همکار فرهنگی ۲۴ ساعت تعیین شده است. همانطور که یک استاد دانشگاه نیز ساعات موظف خود را پر می‌کند و باقی ساعات و فرصت‌هایش را با تدریس در دانشگاهی دیگر یا یک شرکت و… پر می‌کند. برگزاری این نوع کلاس‌های خارج از ساعات رسمی، حق التدریس معلمان محسوب می‌شود. 

در ادامه معاون وزیر آموزش و پرورش پیرامون پرسش دیگری در خصوص امتحان نهایی و تاثیر نمرات آن در آزمون سراسری اظهار کرد: نمره امتحانات نهایی در کنکور سال ۱۴۰۳ صرفا در پایه دوازدهم تاثیر ۵۰ درصدی دارد. در سال ۱۴۰۴ این تاثیر به ۶۰ درصد می‌رسد و شامل پایه‌های تحصیلی دوازدهم و یازدهم می‌شود. در سال ۱۴۰۵ نیز تاثیر نمرات امتحانات نهایی به تاثیر ۶۰ درصد در هر سه پایه دهم تا دوزادهم می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز