خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت: 

دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۴۷

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همه دانشجویان غیرایرانی دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار خواهند گرفت. 

به گزارش ایلنا، «احد بنار» با بیان این خبر افزود: از ترم آینده تحصیلی، همه دانشجویان بین الملل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از بورسیه و غیربورسیه شهریه پرداز، از پوشش بیمه پایه سلامت برخوردار خواهند شد که این اتفاق با کمک سازمان بیمه سلامت کشور محقق شد. 

وی خاطرنشان کرد: در جزء پنج ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه الزام شده که همه دانشجویان خارجی (بین الملل) اعم از بورسیه‌ای و غیربورسیه‌ای دارای بیمه پایه سلامت شوند که بر اساس آن، سازمان بیمه سلامت کشور همکاری و مساعدت‌های لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص انجام داد و برقراری بیمه پایه سلامت دانشجویان بین‌الملل از ترم آینده انجام خواهد شد. 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: دانشگاههای علوم پزشکی می‌بایست نسبت به پیگیری بیمه پایه سلامت دانشجویان بین الملل اقدامات لازم را انجام دهند و ثبت نام از دانشجویان خارجی و شروع به تحصیل آن‌ها، منوط به داشتن بیمه سلامت خواهد بود که باید از طریق دانشگاه‌ها برای آن‌ها انجام شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌بایست از طریق ادارات کل بیمه سلامت استان مربوطه نسبت به پوشش بیمه‌ای دانشجویان بین الملل خود، تلاش کنند. 

بنار افزود: امیدواریم با تحقق این اتفاق مهم که از ترم آینده صورت می‌گیرد، مشکلات بیمه‌ای که در گذشته برای دانشجویان بین‌الملل وجود داشت، مرتفع شود. 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ این مصوبه به همه دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی و حمایتهای سازمان بیمه سلامت کشور، گفت: تمامی دانشگاههای تابعه وزارت بهداشت در حین ثبت نام و انتخاب واحد از دانشجویان، باید نسبت به معرفی دانشجویان خارجی اعم از بورس و غیربورس، به ادارات کل بیمه سلامت استان مربوطه خود اقدامات لازم را انجام دهند و باید برای همه دانشجویان خارجی خود، پوشش بیمه‌ای مذکور را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز