خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۸۷۶

رئیس سازمان هواشناسی کشور در سفر به استان مازندران از ایستگاه‌های هواشناسی بابلسر، رینه لاریجان و ایزدشهر بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در سفر به استان مازندران از ایستگاه هواشناسی بابلسر به عنوان قدیمی‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بازدید کرد.

در این بازدید که فرح محمدی، معاون فنی و مهندسی تجهیزات سازمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور را همراهی می‌کرد، تاج‌بخش به بررسی آخرین وضعیت ایستگاه بابلسر و تجهیزات هواشناسی موجود در آن پرداخت و با کارکنان این ایستگاه نیز به گفت‌وگو نشست.

ایستگاه هواشناسی بابلسر با ارتفاع ۲۱- متر از سطح دریا، پست‌ترین ایستگاه هواشناسی مازندران است که بیش از ۷۰ سال قبل به بهره‌برداری رسیده است. این ایستگاه به دلیل قرارگیری در ساحل دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای در فعالیت‌های دریایی به بخصوص در بخش‌های صیادی، گردشگری و حمل‌و‌نقل دریایی برخوردار است. 

همچنین داده‌های این ایستگاه‌بین المللی به شبکه دیدبانی جهانی متصل است و تاثیر به‌سزایی در بهبود کیفیت مدل‌های پیش‌بینی دارد. ضمن این که اطلاعات ایستگاه هواشناسی بابلسر کاربرد زیادی در بخش‌های کشاورزی، باغداری و فعالیت‌های زیست‌محیطی دارد.

بازدید رئیس سازمان از مرتفع‌ترین ایستگاه هواشناسی مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدید از زیرساخت‌های هواشناسی استان مازندران، از ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» که در ارتفاع ۲۱۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مرتفع‌ترین ایستگاه استان محسوب می‌شود، بازدید کرد. 

محمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران در حاشیه این بازدید گفت: ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» در آبان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید که یکی از اهداف تاسیس آن پایش کمیت‌های هواشناسی در محور مواصلاتی هراز است.

وی افزود: پیش از تاسیس این ایستگاه، هیچ ایستگاه هواشناسی در این محور پرترافیک و مهم کشور وجود نداشت و لزوم توسعه زیرساخت‌های پایش جو در این منطقه به شدت احساس می‌شد.

رضوی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی «رینه لاریجان» یک ایستگاه منحصر به فرد است، چراکه علاوه بر فعالیت‌های معمول یک ایستگاه هواشناسی تکمیلی، هم ماموریت پایش وضع هوای کوهستان و هم پایش بخش مهمی از جاده هراز را بر عهده دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصرح کرد: ایستگاه «رینه لاریجان» نخستین پروژه افتتاح‌شده هواشناسی مازندران در دولت سیزدهم بود که با حمایت‌های ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور و استاندار مازندران به نتیجه رسید. 

رضوی همچنین خاطرنشان کرد :‌ از ابتدای دولت تا کنون زیرساخت‌های مهمی به شبکه دیدبانی هواشناسی مازندران اضافه شده که یکی از این زیرساخت‌ها، همین ایستگاه چندمنظوره رینه است.

بازدید از ایستگاه هواشناسی دریایی ایزدشهر

تاج‌بخش همچنین در بخش دیگری  از سفر استانی به مازندران، از ایستگاه هواشناسی دریایی ایزدشهر در سواحل جنوب دریای خزر بازدید کرد. این ایستگاه هواشناسی، مهرماه امسال به بهره‌برداری رسید و یکی از پنج ایستگاه جدید هواشناسی استان مازندران است که در دولت سیزدهم تاسیس شده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، هم‌اکنون ۵۳ ایستگاه هواشناسی، ۱۷ ایستگاه هواشناسی دریایی و ۹ ایستگاه اقلیم‌شناسی در مازندران فعال است که از نظر تراکم ایستگاهی در شرایط به نسبت مطلوبی قرار دارد.

علاوه بر این، شبکه دیدبانی هواشناسی مازندران به رادار هواشناسی نیز مجهز است و این شبکه قادر است پدیده‌های مختلف جوی را با انواع سکوهای هواشناسی پایش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز