خبرگزاری کار ایران

جزئیات ایجاد «محور رویداد تهران» در منطقه ۶ پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۰۰۴

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات ایجاد «محور رویداد تهران» و سه گذر فرهنگ، جوانان و هنر و تفرج در منطقه ۶ پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارزش فضاهای شهری، بر ۲ شاخص فعالیت اجتماعی و کیفیت کالبدی بنا شده است، اظهار کرد: این فضاها در مقایسه باعرصه‌های ثابت و بی‌تحرک کار و سکونت، اجزای اصلی و حیاتی یک شهر را تشکیل داده‌اند و مراکز ارتباطی، فضای عمومی، سرگرمی و تفریح را در شهر تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر ارتقاء کیفی این فضاها و ایجاد تأسیسات مناسب برای گردشگران از جمله مراکز اقامتی، اماکن تفریحی و ایجاد تجهیزات و مبلمان شهری‌ متناسب، یادآور شد: این اقدامات می‌تواند علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت و ارتقاء تعاملات اجتماعی شهروندان، باعث جلب رضایت بازدیدکنندگان فضاهای عمومی شهر و در نهایت جذب گردشگر شده و زمینه لازم برای ایجاد انگیزه سفر مجدد آنها را فراهم کند. در این راستا تنوع کالبدی وفعالیتی و انعطاف‌پذیری فضایی نقش مهمی درجمعیت‌پذیری فضاهای شهری ایفا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در محور خیابان کارگر، بلوار کشاورز، میدان حضرت ولیعصر(ع)، خیابان کریمخان، میدان هفت‌تیر و خیابان مفتح در منطقه ۶شهر تهران، خاطرنشان کرد: این محور شامل کاربری‌های مهمی همچون موزه فرش، موزه هنرهای معاصر، پارک الله، بلوار تاریخی کشاورز، میدان آیینی ولیعصر، کلیسای ارامنه و پارک حضرت مریم(س)، پارک بهجت‌آباد، راسته مرتبط با کتابفروشی‌ها در حاشیه خیابان کریمخان زند، مراکز خرید میدان هفت‌تیر،ورزشگاه شهید شیرودی و لانه جاسوسی است.

وی با بیان اینکه تداوم و مجاورت این مجموعه، قابلیت کم‌نظیری را در این محدوده ایجاد کرده است، گفت: کاربری‌های مؤثر دیگر در لایه دوم محور مذکور شامل بوستان هنرمندان، دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر و مراکز متعدد فرهنگی و اداری است که در تصویر ذهنی مردم از شهر تهران مرکزیت داشته و ازعرصه‌های متنوع عملکردی برخوردارند و به نوعی پشتیبان و امتدادی بر این محور هستند.

عباسی با تأکید بر اینکه برخورداری از امکانات متنوع حمل و نقل عمومی و دسترسی مناسب و زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری، بر اهمیت این محور ارزشمند جهت میزبانی از رویدادهای هنری، مذهبی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی افزوده و قابلیت شکل‌گیری گذر رویداد تهران را فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طراحی کالبدی مناسب به همراه برنامه‌ریزی محتوایی کارآمد، باعث تبدیل این محدوده به الگویی ماندگار در پایتخت خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا طرح"الزام شهرداری تهران به طراحی کالبدی، ارتقاء کیفی ومنظر شهری محور بلوار کشاورز، خیابان کریمخان، خیابان مفتح (از پارک الله تا لانه جاسوسی ) با رویکرد تقویت فضای شهری و تعامالت اجتماعی " به عنوان «محوررویداد تهران» ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیش‌بینی سه گذر جوانان، فرهنگ و هنر و تفرج در این محدوده، یادآور شد: گذر هنر و تفرج برای برگزاری رویدادهای هنری در نظر گرفته شده که موزه هنرهای معاصر و موزه فرش به بخش هنری و پارک لاله و بلوار کشاورز به بخش تفرج اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه گذر فرهنگ نیز به دو بخش تحت عناوین رویداد آیینی و فرهنگی تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: میدان حضرت ولیعصر (عج)، کلیسای ارامنه و پارک مریم مقدس در بخش رویداد آیینی و پارک بهجت‌آباد و کتاب‌فروشی‌های حاشیه خیابان کریمخان زند در بخش رویداد فرهنگی پیش‌بینی شده است.

عباسی به تقسیم‌بندی گذر جوانان به بخش‌های سیاسی، ورزشی و سبک زندگی اشاره کرد و افزود: در بخش سبک زندگی میدان هفت تیر به رویداد اجتماعی و اقتصادی، در بخش ورزشی ورزشگاه شهید شیروی به رویداد ورزشی و در بخش سیاسی لانه جاسوسی به رویداد ملی اختصاص دارد.

به گزارش شهر، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران موظف است به استناد بند دوم از ماده هفتاد و یکم قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ واصالحات بعدی آن مبنی بر "بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصالحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط" نسبت به تهیه طرح اقدام کند.

وی افزود: شهرداری باید نسبت به اجرای تکالیف خود شامل تهیه کامل طرح و برنامه موضعی شامل برنامه عملیاتی طراحی کالبدی، ارتقاء منظر فرهنگی و برنامه‌ریزی محتوایی در محدوده مذکور، منطبق بر تقسیم‌بندی محتوایی حداکثر ظرف مدت معین مندرج در تبصره ۱این مصوبه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز