خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات وزارت بهداشت مطرح کرد:

آمادگی ایران برای تاسیس مراکز تحقیقاتی مشترک و اعطای فرصت‌های مطالعاتی در حوزه سلامت با سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۱۶

نشست اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری در زمینه تحقیقات، فناوری و توسعه آموزش‌های نوین با حضور دکتر پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر فادیه دیب قائم مقام و معاون آموزش وزیر تعلیم عالی سوریه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این نشست پیشنهاد کرد جهت تمرکز بر حل چالش‌های حوزه سلامت از قبیل کاهش بار بیماری‌ها و همچنین مدیریت داده‌های نظام سلامت، مراکز تحقیقاتی مشترک بین دو کشور تشکیل شود. 

پناهی با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌ها بر راه اندازی فرصت مطالعاتی مشترک و تبادلات علمی بیشتر تاکید کرد و گفت: سیاست کلان جمهوری اسلامی مرجعیت علمی و یکی از ملزومات آن دیپلماسی علمی سلامت با کشورهای منطقه است. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: برگزاری کنفرانس‌های مشترک به منظور پیشبرد برنامه‌های علمی راه‌گشا خواهد بود. 

در ادامه این نشست فادیه دیب قائم مقام وزیر علوم سوریه در خصوص گسترش همکاری‌ها با وزارت بهداشت ایران ابراز تمایل کرد و گفت: تبادل دانشجو و تحقیقات مشترک به‌ویژه در زمینه سرطان از اولویت‌های دولت سوریه است. 

فادیه دیب ضمن امیدواری بر افزایش و بهبود همکاری‌ها افزود: افزایش تبادل دانشجو، انتشار مقالات مشترک و برگزاری دوره‌های آموزش علمی کوتاه مدت از جمله اولویت‌های کشور سوریه است. 

در پایان این نشست مقرر شد کمیته مشترک علمی بین دو کشور برای پیگیری مصوبات و تسهیل توافقات تفاهم‌نامه تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز