خبرگزاری کار ایران

با دستور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

آغاز رسمی عملیات اجرایی «طرح گردشگری جزیره آشوراده» در استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۲۲

رئیس‌جمهور در سفر استانی دوم هیات دولت به گلستان، ضمن بازدید از ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله، دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی «طرح گردشگری جزیره آشوراده» را صادر کرد.

به گزاش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به استان گلستان، ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در این استان، دستور آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر را صادر کرد.

اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان استان گلستان در دهه‌های اخیر بوده است و اجرای آن سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به تصویب رسیده بود.

با وجود آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده در سال ۹۷، کش و قوس میان حامیان محیط‌زیست و مدیران اجرایی استان گلستان سبب شد تا مساحت اجرای این طرح از ۳۸۰ هکتار به ۳۸ هکتار و در نهایت به ۲۲ هکتار و در مجاورت بافت مسکونی و متروکه فعلی آشوراده و با هدف وارد نشدن آسیب به این زیستگاه منحصر‌به‌فرد، محدود شود.

طرح طبیعت‌گردی در جزیره آشوراده که در گذشته با موانع و مشکلات متعددی روبه‌رو بود، با اهتمام دولت سیزدهم در مسیر اجرا قرار گرفت و امروز رئیس جمهور دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی آن را صادر کرد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، ریزپروژه‌هایی از جمله ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور گردشگران در جزیره تعریف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز