خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۰۰

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سواحل مکران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خوبی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، چهارمین همایش روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی با محورهای خانواده، آموزش، مسائل تربیتی، بیماری‌های خاص، فضای مجازی، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و خودکشی با حضور علی‌محمد قادری، معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان چابهار برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این همایش اظهار داشت: اگر در خصوص روانشناسی و حوزه آسیب‌های اجتماعی در جایی صحبت می‌کنیم، حتما مسئولان اقتصادی توجه کامل و اهتمام ویژه‌ای نسبت به اقتصاد و این ظرف بزرگ و این اقیانوس بیکران باید داشته باشد.

قادری با تاکید بر این که سواحل مکران گنج پنهان است و باید از ظرفیت این گنج پنهان به‌خوبی استفاده کنیم، بیان کرد: استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا نیازمند کار جهادی است، کار جهادی با کار عادی متفاوت است، زیرا در کار جهادی بدون این که فرد مجبور به انجام کاری باشد، داوطلبانه وارد میدان می‌شود و تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مسئولان خدوم و پرتلاش دولت و مجلس و شبکه مردمی و مباشرین اجتماعی می‌توانند در حقیقت عدالت را در این مناطق توسعه دهند، برای سازمان بهزیستی و برای مجموعه‌های مرتبط نوآوری اجتماعی و خلاقیت را به همراه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه در هر ارگان و جایگاهی باید مسئولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشند، اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری یعنی هر فردی هر احدی هر دانش آموزی، دانشجویی، استادی بتواند با یک نقشه راه درست و ترسیمی که توسط مسئولان صورت می‌گیرد، مسیر خدمت را توسعه دهد.

قادری ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت سازی اجتماعی در کشور ایجاد شده است، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا معیشت مردم بومی را رونق ببخشیم، در این استان ما نباید پشت نوبت دریافت خدمت مستمری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی عزیزان و ولی‌نعمتان ما در سازمان بهزیستی که مخاطب ما هستند، از ظرفیت منابع تبصره ۱۸ اشتغال برخوردار هستند؛ اگر کمبود و کسری امروز در این استان وجود دارد حتما برطرف خواهد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، قادری در پایان گفت: ما تا پایان سال حتما باید به چشم‌انداز میان‌مدت خودمان برسیم، این نکته مهم و وظیفه ماست در این استان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده آنها نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز