خبرگزاری کار ایران

رضامراد صحرایی:

نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۴۰

وزیر آموزش و پرورش از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به این سازمان؛ از کتابخانه و مرکز اسناد بازدید و ضمن مطالعه بخشی از آثار و گنجینه‌های وزارت آموزش و پرورش، نکاتی در خصوص ضرورت تهیه سیرِ تدوین کتب درسی تاریخ وزارت آموزش و پرورش بیان کرد. 

صحرایی در دیدار با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، این سازمان را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های نظام تعلیم و تربیت برشمرد و بر جایگاه ممتاز آن در کشور و ضرورت توجه به آن تاکید کرد. 

وی به تبیین شعار هدفمندِ مدرسه قوی، ایران قوی پرداخت و افزود: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاس‌های درس به دست آورد و تحول در آموزش و پرورش پس از نقش و جایگاه معلم، درتوجه و دقت بر کتب درسی ایجاد می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت اتحاد، همدلی و انسجام در تمام ساختار آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید هر لحظه بروز باشیم و در مرز علم و دانش حرکت کنیم. 

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار اول آن با امر پژوهش شروع و انتهای این سند فاخر نیز درخصوص این مقوله مهم است و این نشان‌دهنده ضرورت و اهمیت امر پژوهش است. 

صحرایی در ادامه به ضرورت تربیت معلمان چند مهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقل کننده قوی محتواهای کتب درسی باشند؛ ضرورت آموزش شیوه‌های جذاب تدریس، باز طراحی نظام فنی و حرفه ای؛ تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان؛ بهره گیری از پژوهش‌های پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دوره‌های ضمن خدمت و نیز ایجاد شبکه ملی و باز طراحی کتاب‌های درسی مطالبی بیان کرد و افزود: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش در سازمان پژوهش است؛ زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس و آن درس در اختیار دانش آموزان ما از طریق معلمان گرانقدر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز