خبرگزاری کار ایران

به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

نخستین همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۱۶

نخستین همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر با حضور خانواده شهدا، فعالان حوزه فریضتین و عموم مردم همزمان با سراسر کشور در مجتمع فرهنگی کوثر تهران برگزار شد.

​به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی تکریم از خانواده شهدا را دستور قرآنی دانست و عنوان کرد: شأن و قدر خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بیش از این است که با یک مراسم، سخنرانی و همایش ادا شود و ما در ستاد امر به معروف از باب وظیفه و تکلیف این مراسم را برگزار کرده‌ایم. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت ایام وفات حضرت‌ام البنین (س)، با بیان این‌که شخصیت این بانوی بزرگوار در میان مسلمانان به ویژه شیعیان ناشناخته است، گفت: ایشان وقتی وارد خانه امیرالمؤمنین (ع) می‌شوند به فرزندان حضرت زهرا (س) می‌فرمایند فکر نکنید من می‌خواهم جای مادرتان را بگیرم، من کنیز مادرتان هستم. این نشانگر ادب بالای آن حضرت (س) است. 

این مقام مسئول، ادب نسبت به بزرگان، امام و، ولی زمان را از ویژگی‌های بارز شیعیان عنوان کرد و بیان داشت: شهدای ما تربیت شدگان افرادی هستند که به حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت‌ام البنین (س) اقتدا کرده‌اند. 

وی با تأکید بر این‌که نگاه فمینیستی تلاش می‌کند تا زن را از حیثیت همسر و مادر بودن تهی کند، گفت: این فرهنگ می‌خواهد با این کار ریشه خانواده را نابود کند. به همین دلیل فرهنگ دینی با این نوع نگاه مخالف است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی، اقتدا به، ولی را از دیگر خصوصیات حضرت‌ام البنین (س) برشمرد و یادآور شد: ما نیز مادرانی داشتیم که با الگوگیری از این بانوی بزرگوار فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده و به شهادت آن‌ها افتخار کردند. این ایثار و از خودگذشتی باید همواره محترم شمرده و به عنوان سبک زندگی مطرح شود. 

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت پابرجا بوده و دنیا را به زانو درآورده است، بیان داشت: سلاح‌های جنگی ابزار هستند، ولی آن‌چه سبب پیروزی می‌شود داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است. 

تکریم از خانواده شهدا معروف است

در ادامه مراسم نیز آیت‌الله کاظم صدیقی با تسلیت شهادت سردار سید رضی، مادران شهدا را تربیت کنندگان قهرمانان و مجاهدان دانست و بیان کرد: قدردانی و تکریم از مادران، همسران و خانواده شهدا معروف است. ما عزت، افتخار و نجات از هر مشکلی را به برکت سید الشهدا (ع) و شهدا داریم. خانواده شهدا در خط مقدم حفاظت از دستاوردهای شهدا هستند. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آیات قرآن کریم، مسئولیت شناسی، وظیفه‌شناسی و بی‌تفاوت نبودن نسبت به اصلاح جامعه را از مهم‌ترین امتیازات اسلام نسبت به دیگر ادیان برشمرد و اظهار داشت: تمام این ویژگی‌ها در امر به معروف و نهی از منکر جمع شده است. 

وی با تأکید بر ایجاد فضای مناسب برای گسترش خیرات و نیکی‌ها و مقابله با منکرات، الگوی بانوان ایرانی را حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) دانست و یادآور شد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام به زن احترام و اکرام قائل نشده است. 

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که بی‌حجاب نیاز به محتواهای مناسب دارد، بیان داشت: برای این افراد باید کلاس‌های آموزشی برگزار کرده و مسائل را تبیین کرد. از این‌رو طلاب و روحانیون خواهر و برادر باید با حضور در مدارس موضوعات مربوط به عفاف و حجاب را برای دانش آموزان تبیین کنند و اجازه ندهند فضای مجازی افراد را از کیان خانواده دور کنند. 

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) مقام علما، شهدا و خانواده‌های شهدا را والا دانست و خواستار تقویت پایگاه‌های علم، فرهنگ شهادت و تربیت کنندگان شهدا شد. 

وی خاطرنشان کرد: علمی مفید است که سبب معرفت شود. در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز اولین شرط داشتن علم به معروف و منکر است. 

آیت‌الله صدیقی نتیجه عمل بدون علم را خسارت و دورشدن از مقام انسانیت عنوان کرد و عملکرد صهیونیست‌ها را نمونه بارز این موضوع دانست و گفت: صهیونیست‌ها جانوران بی‌عقل، بی‌دین، بی‌آخرت و جهنمی محض هستند که جز کشتار چیزی نمی‌شناسند. 

وی همچنین مقام حضرت‌ام البنین (س) را والا توصیف کرد و با تأکید بر الگوگیری بانوان از این بانوی بزرگوار، گفت: این بانوی بزرگوار ۴ سرباز برای اسلام تربیت کردند. فرزندان ایشان عارف، عاشق و عالم بودند. حضرت ابوالفضل (ع) دارای علم و مقام لدنی بودند. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با گلایه از کم توجهی خانواده‌ها به موضوع فرزندآوری گفت: مادران امروز باید با الگوگیری از حضرت‌ام البنین (س) فرزندانشان را برای سربازی امام زمان (عج) تربیت کنند. 

گفتنی است؛ در بخشی از این مراسم از خانواده شهیدان محمد محمدی و علی خلیلی از شهدای امر به معروف و نهی از منکر با اعطای لوحی تقدیر به عمل آمد. 

همچنین در بخشی از مراسم حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل‌بیت (ع) به ذکر مصیبت پرداخت و گروه سرود «به رسم حسنا» نیز برنامه خود را اجرا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز