خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

فعالیت مدارس یک نفره و دو نفره و شبانه‌روزی در راستای تحقق عدالت آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۵۱

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مطلوبی در زمینه عدالت آموزشی انجام داده است. در زمینه دسترسی آموزشی کارهای مفید و با اهمیتی نیز صورت گرفته برای مثال مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره تشکیل شده و درحال فعالیت در مناطق کمتربرخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان و روسای ادارات مناطق و نواحی استان ایلام، گفت: باید برنامه‌ریزی در سطح مدرسه حاکم و نهادینه شود و مشخص شود که چقدر برنامه محوری در فرآیند مدیریت مدرسه اهمیت دارد. 

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی بلند مدت و نگاه برنامه محوری مدنظر است و مدیران مدارس با تسلط کامل به آیین نامه اجرایی مدارس باید نسبت به تدوین برنامه سالانه و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام نمایند. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تحقق عدالت آموزشی، اظهار کرد: از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت، تحقق عدالت آموزشی است. درمسئله عدالت آموزشی، ساده‌ترین و حداقل‌ترین آن دسترسی آموزشی است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مطلوبی در زمینه عدالت آموزشی انجام داده است. در زمینه دسترسی آموزشی کارهای مفید و با اهمیتی نیز صورت گرفته برای مثال مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره تشکیل شده و درحال فعالیت در مناطق کمتربرخوردار هستند. 

کاظمی با اشاره به جایگاه مدیر مدرسه در نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: مدیر مدرسه به عنوان مهم‌ترین عامل می‌تواند زمینه تحول در آموزش و پرورش در مدرسه را رقم بزند. یک مدیر فعال، پویا، شجاع و با جسارت و با برنامه عاملی برای تغییرات مثبت است. 

وی در پایان، تصریح کرد: انتخاب درست مدیران و توانمندسازی آنان باید در صدر اولویت‌ها برای برنامه‌ریزی باشد تا شاهد تحقق مطلوب فرآیندهای مدرسه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز