خبرگزاری کار ایران

طراحی دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۸۸

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از طراحی دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی مبتنی بر نحوه ارزشیابی این درس برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «امیر تجلی نیا» مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به دفتر ثبت نمرات کتاب تفکر و سبک زندگی اظهار کرد: برای نخستین بار دفتر ثبت فرایندهای کلاسی درس تفکر و سبک زندگی مبتنی بر نحوه ارزشیابی این درس طراحی شد. این طراحی به منظور پیاده‌سازی دقیق و صحیح ارزشیابی و ثبت فعالیت‌های مربوط به این درس انجام شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به بهره مندی از ظرفیت‌های استان‌های کشور دبیرخانه درس تفکر و سبک زندگی به استان لرستان منتقل شد. دبیرخانه درس تفکر و سبک زندگی در سال جاری محورهای مشارکت در بازتولید کتب درسی پایه هفتم و هشتم، برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس طراحی درسنامه بخش اختیاری کتب تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم و تولید محتوا برای دبیران این درس را دنبال می‌کند. 

تجلی نیا در ادامه گفت: برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر به منظور فراهم آوردن بستر ظهور و بروز مهارت‌ها و توانمندی‌ها و طراحی درسنامه به منظور شناسایی قابلیت‌ها انجام خواهد شد. طراحی بخش اختیاری فرصت طلایی برای استفاده از توانمندی‌های همکاران در تولید محتواست. در سال جاری با تمهیدات و مقدمات فراهم شده جشنواره الگوهای تدریس برتر در سطح استان‌ها و دبیرخانه کشوری به شکل حضوری اجرا خواهد شد. اما سایر مراحل از سطح مدرسه تا استان مانند سنوات گذشته خواهد بود. 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: به همین منظور و با هدف توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی دوره حضوری این درس برای آموزش مدرسان کشوری در استان یزد و دوره‌های مجازی آن بصورت ماهانه برگزار می‌شود که هم اکنون ضمن استمرار دوره ماهانه مدرسان کشوری، این مدرسان در حال برگزاری دوره‌های مربوط به شهرستان ها، مناطق و نواحی هستند. 

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت کاربست هر چه بهتر الگوهای منتخب در جشنواره و بهره مندی دبیران این درس، زمینه‌های ارائه از طریق فضای مجازی در دست برنامه ریزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز