خبرگزاری کار ایران

یادداشت سخنگوی پلیس؛

زن؛ نماد مهر و خرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۰۷

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی زن را نماد مهر و خرد دانست و تاکید کرد: «زن هم در شأنِ دختری، هم در مقام والای مادری و هم در موقعیت پر ارج و قربِ همسری، انسانی است سرشار از نیکی و عظمت و لاجرم در هر سه شأن در خورِ تکریم و تحبیب و تمجید است.

به گزارش ایلنا، سردار سعید سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا در یادداشتی به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم و «روز مادر و زن» نوشت:

«در مطلع کلام از سوی خانواده بزرگ انتظامی کشور میلاد با سعادت دختر گرامی پیامبر مهر و دانایی، حضرت زهرای اطهر (س) و «روز زن» را به یکایک بانوان ایران عزیر تبریک و تهنیت می گویم و به میمنت این روز خجسته فرصت را مغتنم می‌شمارم تا در این خصوص نکاتی را هر چند به اجمال و اختصار  یادآور شوم.

زن هم در شأنِ  دختری، هم در مقام والای مادری و هم در موقعیت پرارج و قربِ همسری، انسانی است سرشار از نیکی و عظمت و لاجرم در هر سه شأن در خورِ تکریم و تحبیب و تمجید است.

او در سن و سال دختری، به‌ویژه در فرهنگ غنی ایران‌زمین، خانه و خانواده را لبریز از عطر دل‌انگیز وجود خویش می‌سازد و هر دم نشاط و شادمانی را در فضای خانواده می‌گستراند و غم و اندوه را از محیط زندگی می‌زداید و به همین سبب همه آنانی که فرزند دختر دارند از همان بدو تولد؛ مکرر در مکرر احساس بهروزی و خوشبختی و سعادت می‌نمایند و خرسند و شادمانند و شکرگزار خدای سبحان هستند که چنین نعمت شگرفی را ارزانی آنان داشته است.

 و زن آنگاه که به لطف خدا‌وند متعال به افتخار مقام «مادری» نائل می‌شود، به یکباره چنان تعالی می یابد که از «دامن او مرد به معراج می‌رود» و همه کائنات در برابر عظمت او سر تعظیم فرود می‌آورند. تو گویی زن در طرفة العینی همه مراتب تحول اخلاقی را یک در پی یک، پشت سر می‌نهد و همچون الگوی راستین خویش حضرت زهرا (س) به عالی ترین مراتب رشد اخلاقی و معنوی دست می‌یابد و در حقیقت چنین مقامی است که او را شایسته تربیت فرزندانی نیک خوی و نیک سرشت می‌سازد.

زن در مقام همسر نیز انسانی والا و ستودنی است، چه او با متانت، صبوری، تدبیر، عقلانیت و مهرِ خویش؛ موجبات آرامش و بالندگی و رشد خود و همسر را فراهم می سازد و خانه را به امن‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین مکان عالم تبدیل می‌نماید. ا‌و به نیکی می داند که خاستگاه اصلی تمامی خوشبختی‌ها کانون خانواده است. به همین سبب با تدبیر و مهر و خرد خویش می‌کوشد تا این کانون را سرشار از شور و عشق و شادابی سازد و نگذارد گرد رنج و تکدر بر چهره و خاطر اعضای آن بنشیند.

و صد البته چه کسی است که نداند رشد و بالندگی جامعه به صورت کلان، مرهون زحمات بانوان پرتلاشی است که در مدرسه و دانشگاه و ادارات و موسسات مختلف نقش آفرینی می‌نمایند و متعهدانه و مجدانه برای بالندگی جامعه جد و جهد می‌کند.

از خدای بزرگ برای یکایک بانوان مکرم جامعه آرزوی سلامتی و شادابی و سعادت می‌نماییم و امیدواریم روز و روزگارشان همواره نیکو و فرخنده باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز