خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آیا به خلق ثروت از طریق دانشگاه رسیده‌ایم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۶۵۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره چگونگی خلق ثروت از طریق دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

«محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تولید ثروت از طریق دانشگاه توضیح داد: در این راه شاید مهم‌ترین موانع این باشد که ما در قسمت تجاری‌سازی خیلی از محصولاتی که داخل کشور تولید می‌شود، قوی نیستیم و شرکت‌های دانش بنیانی که تازه شروع به تولید محصول کرده‌اند، شاید تجربه تجاری‌سازی و بازرایابی شایسته و به اندازه‌ای نداشته باشند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: در مورد زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصول نیز بیشتر بحث زیرساخت‌ها مطرح است؛ معمولا افرادی که تازه کارشان را شروع می‌کنند، نیاز به تسهیلاتی دارند، اما صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این تسهیلات را به شرکت‌هایی که دانش بنیان شده‌اند، اعطا می‌کند در حالی که در مواردی نیاز است، این تسهیلات به فعالان و شرکت‌هایی داده شود که هنوز به مرحله دانش بنیانی نرسیده‌اند. ما در این قسمت‌ها مشکلات زیرساختی و منابع داریم که امیدواریم مسئله حل شود و بتوانیم زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشیم. 

زلفی گل افزود: بنابراین با زایش و رویش درست این شرکت‌ها می‌توانیم به تعداد شرکت‌های دانش بنیانی که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است برسیم و از این طریق به خلق ثروت از دانشگاه هم دست می‌یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز