خبرگزاری کار ایران

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را درباره نماز با قوت و قدرت انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۰۳۲

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را درباره نماز با قوت و قدرت انجام دهند و آموزش و پرورش کشور را برای برگزاری نسبت به نماز یاری کنند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری در اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی استان زنجان، افزود: اگر این موضوع را دست کم بگیریم همه کارهای دیگر ما بی‌سرانجام و عقیم خواهد ماند. 

وی اضافه کرد: شبکه مساجد هم باید هنرشان این باشد که مساجد را برای حضور نسل جوان آماده کنند البته اصل مساله در این حوزه به آموزش و پرورش بر می‌گردد تا بتوانیم شرایط بهتری را درباره نماز در کشور داشته باشیم. 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: تمامی فعالیت‌ها درباره نماز در تمامی دستگاه‌ها در یک طرف و آموزش و پرورش در یک طرف قرار دارد و اگر شرایط ما در ارتباط با نماز به وضعیت مناسبی نرسیده است و احساس خوبی در این زمینه نداریم کاملا به غفلت از این مساله در مدرسه‌ها باز می‌گردد. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در ارتباط با مساجد لازم است نگاه‌های تازه‌ای داشته باشیم که خوشبختانه از سال گذشته تا الان قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و قرارگاه ملی مساجد با حضور مسوولان اصلی شکل گرفته است. 

وی گفت: در ارتباط با مساجد کشور فاقد اطلاعات کامل و امن هستیم که بگوییم چند مسجد با چه تعداد نماز جماعت در سطح کشور داریم که این آمارها متنوع است و سامانه متمرکزی در این زمینه نداریم. 

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز سامانه ملی مساجد کشور طراحی شده است و آمارها و اطلاعات درباره مساجد کشور در آن به روزرسانی و متمرکز می‌شود. 

وی اضافه کرد: امیدواریم با عهدی که با دستگاه‌ها داریم بتوانیم در کمترین زمان نقص جدی در ارتباط با اطلاعات مربوط به مساجد کشور را برطرف کنیم. 

علی اکبری افزود: ائمه جمعه کشور نیز از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه همت می‌کنند و از کف میدان اطلاعات اولیه درباره هر مسجد را در این سامانه با صحت و دقت بارگذاری خواهند کرد تا اطلاعات کامل و جامعی از مساجد هنگام برنامه ریزی در خصوص آن‌ها داشته باشیم. 

حاج علی اکبری افزود: اگر شورای فرهنگ عمومی کشور با تمام ظرفیت و روشمند پای برنامه نماز بایستد و به عنوان اولویت نخست به آن توجه کند، نگاه به نماز به عنوان یک حرکت جدی شکل خواهد گرفت. 

این مسوول افزود: ما به عنوان ائمه جمعه کشور باید در کنار استانداران و فرمانداران متحد بشویم تا شاهد یک حرکت جدی در زمینه نماز باشیم. 

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، شوراهای فرهنگ عمومی به نزدیک تخصیص بودجه رسیده است و از حالت زینتی گذشته به مجلس فرهنگی استان تبدیل می‌شوند که در آن مصوبه در کنار بودجه خواهد بود و می‌توان روی این موضوع حساب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز