خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه:

دولت و مجلس، آموزش و پرورش را حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۸۸۹

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز گفت: از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود، که برنامه هفتم توسعه را نصب‌العین قرار دهند و در حمایت از آموزش و پرورش همه تلاش خود را به عمل آورند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: در برنامه هفتم توسعه برای حوزه تعلیم و تربیت عنوان‌های بسیار مهم و احکام خوب و راهبردی دیده شده است. 

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: دولت و مجلس از این پس باید به عنوان نخستین اولویت کاری خود تلاش کنند تا این احکام برای آموزش و پرورش محقق شود. 

امام جمعه قم گفت: امیدواریم با رویکردی که در دولت می‌بینیم و با همت موجود در آموزش و پرورش و با همکاری‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه‌های علمیه، شاهد یک انسجام وخیز جدید برای تعالی و رشد نظام تعلیم و تربیت باشیم. 

وی ادامه داد: بسیاری از لوازم و اقتضائاتی که روزی فراهم نبود، امروز فراهم است فقط همت بلند و تلاش همه جانبه نیاز است. 

آیت‌الله اعرافی همچنین مسئولان آموزشی و تربیتی استان‌ها و شهرهای کشور را میدان‌داران و پرچم‌داران اصلی تعلیم و تربیت خواند و گفت: نهایتا مدیران و مربیان و معلمان مدارس‌اند که باید در خط نخست، تمامی این برنامه‌ها و اقتضائات را در درون مدرسه و نظام تعلیم و تربیت پیاده کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان با ذکر این نکته که حوزه به تقسیم کار اعتقاد دارد خاطرنشان کرد: هر کاری که در ارتباط با حوزه کودک و نوجوان انجام می‌پذیرد باید بر اساس تخصص، آمادگی‌های علمی و رعایت مرزهای تخصصی باشد. 

وی اظهار کرد: برای ما منزلت مدیران و معلمان و مربیان آموزش و پرورش بسیار مورد احترام است، هم مرزهای تخصصی دانشی و هم جایگاه نهاد تعلیم و تربیت را ارج می‌نهیم. 

اعرافی موضوع انسجام و هماهنگی میدانی در فعالیت‌های فرهنگی تربیتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر در فعالیت‌هایمان انسجام نباشد، کوچکترین ناسازگاری در عوامل و موثران حوزه تعلیم و تربیت می‌تواند بحران‌زا باشد و گاهی نیز به نتایج مورد نظر منجر نشود. 

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: همه مسئولان حوزه و آموزش و پرورش باید برای ایجاد یک نظام منسجم در فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند. 

وی افزود: آموزش، دانش‌افزایی و استمرار رشد علمی هر فردی که وارد فضای مدرسه و تعلیم و تربیت می‌شود از رسالت‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است. 

صحرایی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک دانش‌آموز اگر در مدرسه مسائلی مانند توحید، معاد، نبوت، احترام به خدا، خود و خلقت همچنین ایثار و فداکاری و مهربانی و جهانی‌اندیشی، وطن‌دوستی و ابتکار و کارآفرینی و تعهد را بیاموزد، به هر جامعه‌ای برود، سرپا خواهد بود و عوامل بیرونی نمی‌تواند او را منحرف کند. 

وی با بیان اینکه روح سند بنیادین مبتنی بر انسجام و یکپارچگی است ادامه داد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر برای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی کرده، ولی آن را به صورت تخصصی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز