خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

توانمندسازی ۳۰ هزار معلم ابتدایی در زمینه شایستگی‌های فناورانه و دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۲۵

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، موضوع شایستگی فناورانه و دیجیتال را ذیل طرح بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی (شهید همت) با پوشش حدود ۳۰ هزار معلم و برگزاری دوره آموزشی برای آنان اجرا نموده است.

به گزارش ایلنا، «معصومه نجفی پازوکی» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید برآموزش شایستگی فناورانه و دیجیتال در دوره ابتدایی اظهار کرد: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، موضوع شایستگی فناورانه و دیجیتال را ذیل طرح بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی (شهید همت) با پوشش حدود ۳۰ هزار معلم و برگزاری دوره آموزشی برای آنان اجرا نموده است. 

وی افزود: در این دوره آموزشی با شکل گیری حلقه‌های علمی معلمان و تقویت نگرش مثبت نسبت به لزوم پرداختن به مهارت‌های لازم جهت زندگی اثربخش و کارآمد در عصر دیجیتال و با ارائه آموزش‌های مهارتی و دانشی، شایستگی آنان در بکارگیری روش‌ها و ابزارهای فناورانه در جهت طراحی آموزشی و خلق موقعیت‌های یادگیری خلاق و نوآورانه با بهره مندی از الگوهای به روز دنیا توسعه می‌یابد. 

معاون وزیر در ادامه بر لزوم گفتمان آموزشی مستمرمیان معلمان مجری طرح تاکید کرد و گفت: معلمان توانمند با تسری آموزش‌ها به سایر معلمان علاقمند و مجری طرح موجب هم افزایی علمی و حرفه‌ای عظیمی در سطح آموزش‌های دوره ابتدایی می‌شوند. آنان ضمن توسعه فردی و شغلی، به هدایت گرانی به روز و ره یاران حرفه‌ای (کوچ) و مربیان حرفه‌ای (منتور) مبدل می‌شوند و از طریق پیوند و تلفیق مفاهیم آموزشی با علوم رایانه و فناوری‌های دیجیتال، موجی از نشاط و غنی‌سازی محیط یادگیری دانش آموزان را به ویژه در مدارس دولتی به نمایش خواهند گذاشت. 

شایان ذکر است: این طرح ملی با استقبال بسیار اولیا، دانش آموزان، معلمان و عوامل آموزشی بسیاری از مدارس کم برخوردار از امکانات آموزشی مواجه بوده است و تعداد زیادی از کلاس‌های درس مدارس دولتی دوره ابتدایی نسبت به ارتقا کمی و کیفی دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز