خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان انرژی اتمی:

بیش از ۲۲ محصول رادیو دارو در فاز تحقیقات بالینی و پیش بالینی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۹۳

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: افرادی که مدعی هستند که صنعت هسته ای موجب عقب ماندگی کشور شده، باید توجه داشته باشند که صنعت هسته ای شکافنده پیشرفت در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، در افتتاحیه نمایشگاه سلامت بنیان که با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و سید حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: بیش از ۲۲ محصول رادیو دارو در فاز تحقیقات بالینی و پیش بالینی قرار دارد و این یک جریان فعال است. تولید رادیو دارو مستلزم صنعت هسته ای است و صنعت هسته ای با غنی سازی اورانیوم اتقاق می افتد و افرادی که مدعی هستند که صنعت هسته ای موجب عقب ماندگی کشور شده باید توجه داشته باشند که صنعت هسته ای شکافنده پیشرفت در کشور است.

وی با اشاره به مشتقات آب سنگین ادامه داد: این موضوع تحول اساسی در حوزه دارویی ایجاد کرده و در تولید دارو بسیار اهمیت دارد ما دارای این ظرفیت فاخر هستیم که به لحاظ خلوص و کیفیت و نقش آفرینی سهم قابل ملاحظه ای در بازارهای جهانی دارد ساده ترین دستاورد ما که دارای مجوز سازمان غذا و دارو است کیت غربالگری نوزادان است این کیت می تواند ۵۶ بیماری متابولیک را شناسایی کنند و از وزیر بهداشت درخواست دارم تا دستور بدهند غربالگری با استفاده از این کیت‌ها انجام شود.

اسلامی تصریح کرد: نکته سوم بحث حوزه پلاسماست که می‌تواند علاوه بر استفاده از آن در بخش کشاورزی و صنعت، از پلاسماتراپی برای درمان سرطان و زخم‌های بدخیم مانند دیابت، مورداستفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز