خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده فراجا:

دستور حمله به مقر انتظامی راسک از خارج صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۵۵

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در اعترافاتی که چهار نفر دستگیرشده در پرونده حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک داشتند، معلوم شد که از خارج دستور می‌گرفتند و تلاش‌ها برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا ظهر امروز (۲۵ دی ۱۴۰۲) در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در طرح رعد، در جمع خبرنگاران درباره جرئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک توضیح داد: در حمله تروریستی که به مقر انتظامی راسک صورت گرفت، با یک اقدام پنهانی روبه روبودیم، به نحوی که ۹۰ درصد اقدامات تروریستی پنهانی انجام می‌شود و حتما رده آشکار آسیب‌پذیر است. 

وی با بیان این که پس از این حمله، دستگیری فوری تروریست‌ها در دستور کار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت، افزود: دستگیری ۴ نفر از عاملان اصلی حمله تروریستی با رصد اطلاعاتی و جان‌فشانی انجام شد. 

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: چهار نفر دستگیرشده در این پرونده، اقدامات غیرقانونی فراوانی داشته‌اند. همچنین در اعترافات این چهار نفر، معلوم شد که از خارج دستور می‌گرفتند و تلاش‌ها برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد. 

ماجرای تیراندازی شبانه در چابهار چه بود؟ 

سردار رضایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ماجرای تیراندازی شبانه در چابهار، خاطرنشان کرد: شب گذشته چند سارق در حال سرقت خودرو بودند که بلافاصله همکاران ما با آن‌ها گلاویز می‌شوند. 

وی با بیان این که سارقان بعد از این درگیری مسلحانه فرار می‌کنند، اما سلاح، خودرو و سایر لوازم آن‌ها برجای می‌ماند، اضافه کرد: تعقیب سارقان از همان شب گذشته شروع شد و همه اعضای این باند سارقان صبح امروز دستگیر شدند. 

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: در این تیراندازی مسلحانه ۲ مامور پلیس مجروح شدند که حال آن‌ها خوب است و قدردان آن‌ها خواهیم بود. 

جانشین فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز بازدیدی از نمایشگاه استان سیستان و بلوچستان داشتیم که نقش مردم در این کشفیات و مقابله با ناهنجاری‌ها بسیار ارزشمند بود. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اگر همکاری مردم نباشد، پلیس در بسیاری از ماموریت‌هایش علی‌رغم تمام زحماتی که می‌کشد، موفق نخواهد بود. همچنین برای شناسایی افرادی که اقدامات تروریستی انجام می‌دادند نیز اگر همکاری مردم نبود، واقعا کاری از پیش نمی‌بردیم. 

جانشین فرمانده فراجا به سلاح‌های غیرمجازی که در دست برخی افراد است نیز اشاره و تصریح کرد: سلاح غیرمجاز خودش مبدأ یک‌سری جرم‌هاست و از مردم انتظار داریم کسانی را که سلاح غیرمجاز دارند، به ما معرفی کنند تا بتوانیم این سلاح‌ها را جمع کنیم. 

وی با بیان این که طبق قانون حمل، فروش و استفاده از سلاح جرم است، مگر مجوز داشته باشند، ادامه داد: انتظار همکاری مضاعف مردم برای اطلاع‌رسانی دارندگان سلاح غیرمجاز را همچنان خواستاریم و از دارندگان سلاح غیرمجاز می‌خواهیم خودشان سلاح را به نیروهای مسلح تحویل دهند، زیرا اگر ما کشف کنیم، جرم محسوب می‌شود و حتما برخورد خواهیم کرد. 

رضایی در پایان گفت: حضور اتباع بدون روادید جرم است و حتما برخورد خواهیم کرد و کسانی که این اتباع را از مرزها حمل می‌کنند، علاوه بر این که تخلفات راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهند، جرم قاچاق انسان را مرتکب می‌شوند که حتما با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز