خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

بدون توجه به پیشگیری نمی‌توان هزینه‌های سلامت را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۳۷

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که بدون توجه به پیشگیری نمی‌توان هزینه‌های سلامت را کاهش داد، گفت: در این زمینه که هیچ‌کس دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشد، هنوز مشکلاتی به‌ویژه در حوزه بستری وجود دارد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خوشبختانه مجمع خیرین سلامت پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره تشکیل شد، اما در این زمینه که هیچ‌کس دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشد، هنوز مشکلاتی به‌ویژه در حوزه بستری وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که در گذشته پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش پیدا کرد، افزود: متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار و منابع کافی برای حوزه سلامت، مجددا پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کرده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های بیمه سلامت در پیگیری امورات و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان ادامه داد: مجلس برای کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج منابع خوبی را سال گذشته و امسال مصوب کرد، اما افزایش انواع بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به معنای لزوم در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر است‌. متاسفانه هزینه درمان بیماری‌های نادر بسیار بالا است که باید برای آن تدبیر کرد؛ هر چند که در گذشته راهکارهای اساسی گفته شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، شهریاری در پایان با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری با هدف هزینه‌کرد صحیح منابع در حوزه سلامت گفت: باید با مردم در بحث هزینه‌ها شفاف بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز