خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آماده تبادل تجربه هنرستان‌ها با سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۵۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون ۱۰ هزار هنرستان در ایران در حال تربیت دانش آموزان برای آینده هستند و برای تبادل تجربه هنرستان‌ها با سوریه به‌ویژه پس از جنگ آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، در دیدار با معلمان عضو سندیکای کشور سوریه، ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی، فصل مشترک و بهانه‌ای ویژه برای نزدیکی دو ملت ایران و سوریه است. اکنون ۱۰ هزار هنرستان در ایران در حال تربیت دانش آموزان برای آینده هستند و برای تبادل تجربه هنرستان‌ها با سوریه به‌ویژه پس از جنگ آمادگی کامل داریم. 

وی در ادامه افزود: به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی در همان ابتدا و همراهی در هشت سال دفاع مقدس توسطه دولت و ملت سوریه، مواردی است که از سوی ملت شریف ایران فراموش نخواهد شد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیام انقلاب اسلامی به دولت‌ها و ملت ها، تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان این بود که ظلم نمی‌کنم و البته ظلم نمی‌پذیرم و این در در دو واژه استقلال و آزدی خلاصه می‌شود. 

وی ادامه داد: تحقق هویت، استقلال و آزادی برای حاکمیت و ملت یک کشور وابسته به مدرسه قوی و مختصات این مدرسه نیز در تحقق معلم مستقل و باهویت است. 

صحرایی در این نشست پیرامون سند تحول بنیادین، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین را به منظور تحقق تربیت دانش آموزان به صورت چند ساحتی و بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تدوین و تصویب کرده است که بنده نسخه عربی آن را تقدیم شما مهمانان عزیز می‌کنم. 

وی با اشاره به رویکرد مهارت آموزی به ویژه در دوره دوم متوسطه، اظهار کرد: سیاستی مهم و راهبردی با اهمیت در جمهوری اسلامی مبنی بر هدایت ۵۰ درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به سوی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد که در وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال می شود. 

عضو کابینه دولت مردمی با تاکید بر آموزش‌های مهارتی در هنرستان ها، افزود: معقتدیم که دبیرستان‌ها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفا مسیری برای ورود به دانشگاه ها. 

وی در ادامه، تصریح کرد: تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانه در همین راستا به منظور تحقق آموزش در محیط واقعی کار و آموزش همراه با تولید دنبال می‌شود. 

صحرایی با اشاره به فعالیت قریب به ۱۰ هزار هنرستان در سطح کشور، گفت: برنامه ملی مهارت به منظور آموزش یک مهارت در هر مقطع نیز به صورت ویژه برنامه ریزی و در دست اقدام است. 

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری، افزود: برای تبادل تجربه به ویژه در زمینه آموزش‌های مهارتی و هنرستان‌ها که مورد درخواست شما نیز بود، آمادگی کامل داریم تا این مهم در کشور دوست و برادر یعنی سوریه نیز محقق شود. 

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تحول در برنامه درسی، اظهار کرد: بومی‌سازی متناسب با نیاز آینده، به روزی آوری دانش و مهارتی نمودن دروس از جمله مهم‌ترین مولفه‌های تحول در برنامه درسی است. 

وی در پایان، تاکید کرد: اگر مدرسه‌ها در هر کشوری قوی شوند، آینده آن کشور تضمین شده است و مهم‌ترین عامل این اقتدار، معلم است که باید به صورت ویژه برای تربیت، توانمندسازی و بالندگی او، برنامه ریزی و اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز