خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

تعامل خانواده و مدرسه به سطح مشارکت مالی والدین کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۲۸

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نهاد "خانواده" را کنشگر اصلی در کنار نهادهای همجوار مدرسه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "علی محبی" رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش ها، الگوها و راهبردها بیان کرد: دو نهاد خانواده و مدرسه، متولی تعلیم و تربیت هستند. همنوایی تعامل و هم افزایی بین مدرسه و خانواده اگر اتفاق بیفتد اهداف تعلیم و تربیت محقق می شود.

محبی ادامه داد: خانواده در مبانی دینی و اسناد تحولی جایگاه ویژه ای دارد. خانواده به عنوان کنشگر اصلی در کنار متولیان و مربیان و سایر نهادهای همجوار مدرسه است. یکی از ملاک های عملکرد مدرسه میزان تعامل مدرسه و خانواده خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: با سه هدف توصیف وضعیت موجود و آسیب شناسی آن و ترسیم وضعیت مطلوب، تعاملات بین خانواده و مدارس دنبال می‌شود. تدوین برنامه ها برای رسیدن از وضعیت موجود به مطلوب از اهداف این همایش است.

محبی با بیان اینکه کمیته علمی و شورای سیاستگذاری شکل گرفته و همایش برای تحقق ۳ هدفی که تعیین شد، در ۸ محور و در ۴۲ زیرمحور اجرا شد، گفت: استقبال کم نظیری از همایش صورت گرفته و ۳۰۰ هزار نفر ازسامانه و سایت همایش بازدید کردند. همچنین بیش از ۲۶۰ مقاله علمی از کشورها و قاره های مختلف به همایش ارائه شده است.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اضافه کرد: وضعیت موجود به این صورت است که تعامل خانواده و مدرسه به سطح مشارکت مالی والدین و مدرسه کاهش یافته است. باید حمایت عاطفی و مالی از فرزندان، مشارکت خانواده ها در اجرای ارزیابی دروس، سیاستگذاری و برنامه ریزی و در آخر بعد یادگیرندی خانواده ها در دستور کار قرار بگیرد.

محبی در آخر عنوان کرد: لازم است خانواده برای ایفای نقش یادگیرندگی آماده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز