خبرگزاری کار ایران

سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در استان خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۴۴

با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، صاحبان صنایع و مدیران ارشد حوزه کار و تولید و به اهتمام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان این استان، سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و با امضای ۶۰ تفاهم‌نامه، ۳۲هزار فرصت شغلی برای دانشجویان استان فراهم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان، با حضور عرفان خسرویان، محسن جهانشاهی، معاون پژوهشی و فناوری و رئیس کمیسیون اشتغال، مهارت و دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ یزدانی، مشاور ریاست دانشگاه؛ خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، صاحبان صنایع، حرف و مشاغل و مدیران ارشد حوزه کسب و کار، در سالن همایش دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد برگزار شد و طی مراسمی چندین تفاهم‌نامه همکاری در راستای جذب نیروی کار ماهر از بین مهارت‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان زبده دانشگاه فنی و حرفه‌ای، همچنین فراهم کردن فضای اشتغال برای دانشجویان منعقد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاح این کنسرسیوم ضمن خیرمقدم به صاحبان صنایع، اصناف و صنعتگران و تبریک ماه رجب و ولادت حضرت علی (ع)، آغاز به کار سومین کنسرسیوم دانشگاه را در مشهدالرضا مایه خیر و برکت دانست و گفت: اشتغال دغدغه دولت‌ها و حاکمان جوامع است و این اجتماع، گامی در راستای رفع این دغدغه مهم است. 

خسرویان افزود: نقش دولت تسهیل‌گری است و در این شرایط تحریم می‌بایست موانع گوناگون نظیر گرانی مواد، حامل‌های انرژی، مالیات سنگین و نظیر این‌ها از پیش پای صنعتگران برداشته شود چراکه آنان در صف اول تولید قرار دارند و می‌کوشند جریان تولید در کشور متوقف نشود. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: نیروی انسانی یک رکن تولید است، اصحاب صنایع و مشاغل می‌بایست انتظارات و نیازهای خود را مطرح کرده و با دانشگاه تعامل نزدیکی داشته باشند. بایستی سرفصل‌هایی طراحی و تدوین شود تا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از دو سال تحصیل مهارت در این دانشگاه بلافاصله جذب بازار کار و اشتغال شوند. 

کنسرسیوم‌ها تحت عنوان طرح تاد طراحی شده

خسرویان صنعت طراحی و ساخت و تولید پیشرفته، به‌ویژه صنایع قطعه‌سازی؛ صنایع حمل و نقل و ارتباطات پیشرفته؛ 

فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و به طور کلی، صنعت اقتصاد دیجیتال؛ صنعت مهندسی زیستی و زیست فناوری و انرژی تجدیدپذیر و فسیلی را پنج محور پیشران توسعه اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد که طرح توسعه اشتغال دانشجویان با عنوان طرح تاد، گام مؤثر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص تربیت تکنیسین‌های ماهر و توسعه اقتصادی کشور است. 

در مراسم سومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی تعداد ۶۰ تفاهم‌نامه در راستای ایجاد ۳۲هزار فرصت شغلی برای دانشجویان دانشگاه ذیل طرح تاد، بین دانشگاه استان و صنایع بزرگ و کوچک مسقر در خراسان رضوی منعقد گردید. 

گفتنی است نخستین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان کرمان و دومین کنسرسیوم در استان مرکزی پیش از این برگزار شده بود. 

در پایان مراسم، مسئولین، مدیران و مهمانان با حضور بر مزار شهدای گمنام نسبت به ساحت والای شهیدان ادای احترام کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز