خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم؛

سامانه نظام بهره‌وری فرهنگی اجتماعی در آموزش عالی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۳۸۹

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد، سامانه نظام بهره‌وری فرهنگی اجتماعی در آموزش عالی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل با تقدیر از معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت برای این اقدام گفت: معاونت فرهنگی سامانه‌ای طراحی کرده که در آن فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها هر لحظه قابل رصد است.
زلفی گل ادامه داد: مهم‌تر از این، برای خانواده هر دانشگاه و دانشجویان کارنامه فرهنگی ایجاد شده است. دانشجویانی که در فعالیت فرهنگی، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی و هر بخشی فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد، ثبت شده و در زمان دانش‌آموختگی با کارنامه علمی یک کارنامه فرهنگی نیز دریافت می‌کند.
وی با اشاره به موضوع این اجلاس که بهره‌وری است، گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی بسته بهره‌وری فرهنگی اجتماعی را در آموزش عالی تهیه کردند، برای اینکه بتوانیم بهره‌وری را در عرصه‌های مختلف آموزش عالی داشته باشیم.
وزیر علوم ادامه داد: ارزیابی امسال از رؤسای دانشگاه‌ها و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و تعیین رؤسای برتر بر اساس این سامانه و براساس بهره‌وری فرهنگی و بر اساس شاخص‌هایی است که در این سامانه قید شده است و اقدامات فرهنگی به عنوان یکی از شاخص‌ها لحاظ می‌شود.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: یکی از معضلات ما در حوزه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نبود شاخص‌های عینی است که در سند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده است، اما تاکنون اجرایی نشده بود.
وی افزود: بر اساس مسئولیت وزیر علوم و با مشارکت همه ذی‌نفعان و متخصصان و حتی لایه‌ای از دانشجویان این شاخص‌ها مرتب و مکرر احصا شد و به سرانجام رسید و در سامانه فرنما عملیاتی شده است. بیش از ۵۰ درصد شاخص‌ها در سامانه فرنما قابل احصا است که این امر تحول بزرگی در آموزش عالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز