خبرگزاری کار ایران

شرایط ثبت‌نام رشته‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای و موسسات غیردولتی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۰۹

شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته برای مرحله پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم» مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه انجام شود. لذا ضمن اعلام اطلاعات رشته‌محل‌های این مرحله به شرح جداول ذیل این اطلاعیه به اطلاع داوطلبان می‌رساند برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو که در این مرحله به شیوه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای پذیرش در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، 

همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته اولیه و با درنظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته (حداکثر ۳۰ کدرشته محل) تا روز شنبه به تاریخ ۱۴ بهمن منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. 

پذیرش در این مرحله براساس ظرفیت خالی مانده رشته محل‌های نیم سال اول و نیمسال دوم مرحله شهریور ماه انجام می‌شود. لذا در فهرست رشته‌محل‌های این مرحله، رشته‌محل‌هایی با پذیرش در نیمسال اول و دوم (مطابق پذیرش شهریور ماه) مشاهده می‌شود. اما در این مرحله تفاوتی در انتخاب رشته محل نیمسال اول و یا نیمسال دوم وجود ندارد و شروع به تحصیل تمامی پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی (بهمن ماه) خواهد بود. 

در این مرحله پذیرش در رشته‌گرایش‌های تمام مجموعه‌های ثبت‌نامی از جمله مجموعه‌های ثبت‌نامی «۱۲-الکتروتکنیک»، «۱۴-کامپیوتر»، «۱۷- مکانیک خودرو»، «۳۳-حسابداری»، «۳۸-تربیت بدنی» صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) متقاضیان انجام می‌شود. بنابراین تمامی متقاضیان ۵ مجموعه ثبت‌نامی ۱۲.۱۴، ۱۷.۳۳ و ۳۸ که واجد شرایط هستند فارغ از اینکه در آزمون شرکت کرده‌اند یا شرکت نکرده‌اند همانند سایر متقاضیان، مجاز به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌محل‌های مجموعه‌های ثبت‌نامی مورد نظر خود هستند و ملاک پذیرش، معدل کل دیپلم خواهد بود. 

هر داوطلب منحصراً مجاز است با توجه به رشته تحصیلی، یکی از مجموعه‌های ثبت‌نامی متناسب با دیپلم خود را که در جدول شماره ۵ دفترچه راهنمای ثبت‌نام مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مشخص شده است، انتخاب کرده و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته محل‌های آن مجموعه ثبت‌نامی بر اساس جداول رشته محل‌های این اطلاعیه اقدام کند. 

داوطلبانی که به هر دلیل در رشته‌ای غیر از رشته متناسب با دیپلم خود که در مشخص شده، در این مرحله ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده و پذیرفته شوند قبولی آنان در هر مرحله‌ای از تحصیل که باشند «لغو» تلقی و حق هیچ‌گونه ادعایی را نخواهند داشت. با توجه به مطلب یاد شده، لازم است تمامی داوطلبان دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش کد رایانه‌ای ۴ و ۵ رقمی گواهینامه خود را با کدهای ۴ و ۵ رقمی مشخص شده در هر عنوان رشته تحصیلی مقطع کاردانی که در (جدول شماره ۵) قید شده است با دقت کنترل و مطابقت نمایند. 

داشتن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و یا احراز شرایط دانش‌آموختگی در یکی از رشته‌های مذکور تا تاریخ ۳۰ بهمن و یا دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره چهارساله (نظام قدیم) و یا دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و نظام سالی-واحدی در مجموعه ثبت‌نامی متناسب با نوع دیپلم خود در این مرحله شرکت کنند. 

همچنین داوطلبان دیپلم شاخه نظری نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی لزوماباید نسبت به ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی اقدام کنند. داوطلبان توجه کنند در صورت‌عدم دریافت دیپلم تا تاریخ فوق حق ثبت‌نام و شرکت در این مرحله را ندارند. 

براساس هفدهمین مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دانش‌آموزان دارای دیپلم شاخه نظری می‌توانند در مجموعه‌های ثبت‌نامی متناسب با نوع دیپلم خود طبق جدول شماره ۵ در صفحات ۳۰ تا ۳۸ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و بر اساس جداول رشته‌های اعلام شده ذیل این اطلاعیه در این مرحله از پذیرش شرکت کنند. 

داوطلبان فارغ‌التحصیل شاخه نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند. لذا در مجموعه‌های ثبت‌نامی به دلیل نداشتن پذیرش در مقطع کاردانی ناپیوسته، امکان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای دارندگان دیپلم شاخه نظری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز