خبرگزاری کار ایران

کتاب استاد ممتاز دانشگاه تهران درباره بایسته‌های آموزش عالی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۱۳

کتاب «آموزش عالی، توسعه علمی و مرجعیت علمی» به کوشش استاد ممتاز دانشگاه تهران، از سوی انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، علی‌اکبر صبوری، استاد ممتاز و مدیر گروه بیوفیزیک مؤسسه بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران، در کتاب تازه خود به بایسته‌های آموزش عالی و بازاندیشی درباره شرایط امروزین توسعه علمی کشور پرداخته است. 

صبوری درباره کتاب «آموزش عالی، توسعه علمی و مرجعیت علمی» که دربردارنده گفتگوهای ایشان با ۵۲ شخصیت برجسته علمی کشور پیرامون موضوعات بنیادی توسعه علمی کشور است، گفت: «این گفتگوها با این امید انجام شده است که زمینه‌ساز هماهنگی بین دانشمندان و مسئولان کشور، بویژه مدیران آموزش عالی شود. شخصیت‌های طرف گفتگو از دانشگاه‌ها و تخصص‌های مختلف برگزیده شده‌اند و به ۱۰ پرسش اساسی درباره آموزش عالی کشور پاسخ داده‌اند.» 

وی افزود: «در این گفتگوها به موضوعاتی از قبیل چیستی، ارزش و ضرورت انتشار مقاله علمی، هدف از نمایه‌سازی مقالات علمی، ویژگی پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، ویژگی‌های لازم یک عضو هیأت علمی، مشخصه‌های یک استاد راهنما و وظایف او در قبال دانشجو پرداخته شده است. همچنین مسائل سیاستگذارانه همچون وضعیت کنونی توسعه علمی کشور و سرمایه‌گذاری برای آن، بایسته‌های کسب مرجعیت علمی و مطلوبیت گسترش آموزش عالی مورد بحث قرار گرفته است.» 

کتاب «آموزش عالی، توسعه علمی و مرجعیت علمی» به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه تهران در ۵۲۰ صفحه منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز