خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیشنهاد بودجه ۱۴ هزار میلیاردی برای حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۷۶

عضو شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد بودجه ۱۴ هزار میلیاردی برای حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد.

سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۳ با توجه به اینکه پیشنهاد شهرداری تهران برای این حوزه حدود ۱۳ درصد از کل بودجه شهرداری بوده است، گفت: ما زمانی که مدیریت شهری را از دوره قبل تحویل گرفتیم بودجه حوزه اجتماعی فرهنگی شهر به حدود ۶ الی ۷ درصد از کل بودجه شهرداری رسیده بود و عدد آن پایین آمده بود و سهم حوزه فرهنگی اجتماعی از کل بودجه شهرداری کاهش پیدا کرده و به ۶ تا ۷ درصد رسیده بود.

وی ادامه داد: در این دو سال گذشته با کمک دوستان در شورای شهر و پیگیری‌هایی که کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا داشت، این بودجه را ارتقا دادیم و این بودجه را در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ درصد از کل بودجه شهرداری رساندیم.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که با توجه به تکالیفی که شورا برای شهرداری تهران برای سال آینده مصوب کرده و اولویت‌هایی که داده است، طبیعتا برخی از بودجه‌ها و اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۳ ممکن است مقداری رشد آن‌ها سخت‌تر باشد و یک سری اعتبارات و بودجه‌ها در بخش‌هایی بیشتر باشد به طور مثال ما وقتی در شورا اولویت را در حوزه حمل و نقل می‌گذاریم، ممکن است ۱۵ هزار میلیارد از کل بودجه را علاوه بر بودجه حوزه حمل و نقل برای این حوزه در نظر بگیریم تا هم به بحث ناوگان حمل و نقل و هم موضوعات دیگر در این حوزه که در اولویت است پرداخته شود، طبیعتا این کار اجازه رشد سایر بودجه‌ها را نمی‌دهد.

علوی تصریح کرد: البته ما در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران تلاش می‌کنیم تا بین ۱۱ تا ۱۳ درصد سهم بودجه حوزه اجتماعی فرهنگی را از کل بودجه شهرداری محقق کنیم.

در فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی باید از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌گری برویم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه‌های گسترده شهرداری تهران به ویژه در حوزه اجتماعی آیا این اعتبار پیشنهاد شده برای فعالیت‌های این حوزه کافی است، گفت: وقتی می‌گوییم ۱۱ درصد از کل بودجه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در سال گذشته بودجه شهرداری روی ۷۵ هزار میلیارد بسته شد و ۱۱ درصد از این مبلغ برای حوزه اجتماعی ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. که البته حدود ۴ هزار میلیارد از این بودجه برای هزینه‌های جاری بود و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سایر برنامه‌ها بود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امسال درباره بودجه‌ای حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی صحبت می‌کنیم و ۱۱ درصد از این بوجه حدود ۱۴ هزار میلیارد می‌شود و اگر اینطور در نظر بگیریم، قطعا عدد آن دو برابر شده است.

علوی تاکید کرد: ما باید رویکردمان را در فعالیت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی و مدیریت شهری از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌گری ببریم. ما نمی‌توانیم با این بودجه‌های اندک در یک شهری با جمعیت ۱۰ میلیون نفر و بیشتر اثرگذار باشیم مگر اینکه مجموعه‌های فعال و با انرژی اعم از سمن‌ها، ان‌جی‌اوها، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی نیز به ما کمک کنند و ما این پول را خرج تصدی‌گری و رفع موانع حضور آن‌ها بکنیم تا بتوانیم اثربخشی بیشتری در حوزه اجتماعی شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز