خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

«استخرهای شخصی» در صورت لزوم باید تعطیل شوند‌

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۶۵

استاندار تهران گفت: در تهران روزانه ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم و با شهرستانها سه میلیون و ۴۰۰ هزارنفر مکعب است باید آب را مدیریت کنیم و اگر لازم است باید استخرهای شخصی تعطیل شود‌ و باید اولویت مصرف را تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا فخاری، استاندار تهران در نشست خبری خود که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز فرصتی است برای بازگو کردن پیشرفت نظام جمهوری اسلامی درابعاد مختلف و فعالیت‌هایی که برای دفاع از کیان نظام می شود.  وجود سرمایه اجتماعی و جمعیت جوان نخبگانی از دستاوردهای نظام است تکیه بر نسل دوم و سوم انقلاب از موضوعات اساسی است که جهت گیری نظام برآن استوار شده است. کشور ما امروز یکی از کشورهای تعیین کننده در منطقه است.

استاندار تهران گفت: موقعیتی که براساس ژئوپلیتیکی داریم یک موقعیت راهبردی است و باید این موقعیت را دریابیم و بدانیم که جمهوری اسلامی به عنوان شکاف بین شرق و غرب قطعا تحول زا است.

فخاری با اشاره به اقدامات استانداری تهران طی یک سال گذشته گفت: شاهد کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ هستیم که مورد توجه مقام معظم رهبری بود. در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستانهای استان تهران را داریم. در سال گذشته با اجرای هزار و ۴۴ پروژه عددی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای سال مالی جدید برای پروژه های جدید در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: تحول اساسی برای تامین انرژی برق از سلول‌های خورشیدی بود که توانستیم بخش مهمی از آن را در دستور کار بگذاریم و برای ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگابایت برنامه ریزی شد. احیای ۲۶۲ واحد راکد تولیدی از دیگر اقدامات ما در این یکسال از دهه فجر گذشته بوده است و افزایش ظرفیت ۴۹۵ واحد نیمه فعال نیز در دستور کار قرار گرفت و نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا کرد و این نشان از این دارد که بخش خصوصی به سرمایه گذاری اعتماد داشته و در این بخش فعال شده است‌.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در سالی که گذشت حل مسائل کلی استان با رجوع به جریان نخبگانی صورت گرفته است. بسیار مهم بود که با اقداماتی که درپیش داریم از طریق ارتباطات مردمی به این موضوعات دست پیدا کنیم اصل جوانگرایی نیز از دیگر اقدامات ما بود و به طور میانگین ۷یا ۸ سال میانگین سنی مدیران ارشد شهرستانها را تغییر دادیم. جوانگرایی را اجرا کردیم و بالاترین مسئول شهرستانی ما با ۴۸ سال سن تعیین شده است و میانگین سن فرمانداران استان تهران ۴۱ سال است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: استان تهران نسبت به آب و هوا مهاجر پذیر است و با عوامل مختلف آلودگی هوا به عنوان منابع ثابت و متغیر مواجه هستیم ۴۱ درصد آلایندگی هوا ثابت است و بخش متغیر حدود ۵۹ درصد است که شامل وسایل نقلیه است. ما به هیج وجه اصرار به تعطیلی مدارس در آلودگی هوا نداریم اما مجبور می شویم گاهی اوقات بحث آموزشی را به صورت غیرحضوری دنبال کنیم که این کار باعث کاهش ۱۲۰ هزار سفر روزانه در سطح تهران می شود. آنچه که مهم است تعادل بخشی به این موضوعات است.

وی درباره کمبود آب گفت: ما در تهران روزانه ۳ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم و با شهرستانها سه میلیون و ۴۰۰ هزارنفر مکعب است باید آب را مدیریت کنیم و اگر لازم است باید استخرهای شخصی تعطیل شود‌ و باید اولویت مصرف را تعریف کنیم.

استاندار تهران گفت: اولویت ما مصرف عام مردم‌ است و ما نباید مجبور شویم که در آینده با کمبودهایی که مواجه می شویم راهکارهایی را ارائه دهیم که یکی از آنها بازچرخانی آب است. امروز آب در حال مدیریت است و این مدیریت ادامه خواهد داشت ما بحران در آب نداریم و هیچ نگرانی برای آب وجود ندارد اما باید مدیریت آب با توجه به کم بارشی هایی که داشتیم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: وجود یک قدرت اجتماعی سیاسی اقتصادی از طریق مشارکت مردم شکل می گیرد و آنقدر مهم است که همواره دشمنان از طریق انتخابات اقدام به ناامید کردن مردم می کنند ما هم تاکید داریم انتخابات رکن اساسی برای نشان دادن دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است. امیدواریم مردم با حضور در انتخابات قدرت فزاینده خود را به همه جهانیان نشان دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وظایف دستگاه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت در انتخابات یک اصل است و قانون وظایف سازمان‌ها را تعریف کرده است و باید سازمان‌ها از محل خدمت به مردم سطح مشارکت را بالا ببرند که البته این به قبل از انتخابات باز می گردد و در حین انتخابات در برگزاری انتخابات هر کدام به سهم خود عمل خواهند کرد.

وی درباره تشکیل استانهای غربی و جنوبی تهران گفت: در تقسیمات کشوری باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساختارها در کجا برای مردم اثربخش خواهد بود شکل گیری استان غربی در حال بررسی و مطالعه است و در آینده مشخص خواهد شد استان دیگری که مد نظر بود از تهران جدا شود بخش جنوبی است که درخصوص آنجا نیز مطالعات در حال انجام است. هر زمان که زمینه اجرایی آن فراهم شود اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار تهران درباره اتباع خاطرنشان کرد: اتباع مهمانان موقت ما در کشور هستند. امروز شاهد هستیم از مجموعه یک میلیون و ۶۹۰ هزار اتباع مجاز در تهران در بخش های مختلف اقتصادی و ... استفاده می شود. افراد غیر مجاز نیز مورد شناسایی قرار گرفته و حتما رد مرز خواهند شد.هرکسی به عنوان اتباع غیرمجاز است جایی برای ماندن نخواهد داشت.

وی درباره آمادگی تهران برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه داد: یکی از روزهای مقدس برای ما ۲۲ بهمن است که یادآور خاطر پیروزی ملت برزگ ایران در برابر طاغوت است تمهیدات لازم برای چگونگی برگزاری این روز در دستور کار است. تامین لازم برای حفظ امنیت و آرامش مردم در دستور کار قرار گرفته است تا ظرفیت‌های لازم برای ایجاد آرامش در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن را به دنبال خواهد داشت. هماهنگی لازم بین دستگاههایی که تامین کننده امنیت هستند برقرار است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با شکل گیری سازمان مهاجرت ساز و کار جدیدی برای جذب و بکارگیری اتباع در دستور کار است و در آینده بسیار نزدیک ساماندهی اتباع به عنوان یک ضرورت در دستور کار ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز