خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

میل مردم برای مشارکت در انتخابات سیر صعودی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۹۱۴

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در دو ماه گذشته در نظرسنجی هایی که داشتیم مشخص شد که میل مردم نسبت به مشارکت در انتخابات سیر صعودی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سیدمحمدتقی شاهچراغی" معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در "نخستین رویداد ملی به‌توان مردم نهادها" با اشاره به اینکه نقش تشکل های مردمی در مشارکت دادن مردم در موضوعات مختلف از جمله انتخابات تکمیل کننده، تهیبج کننده و مشوق است، گفت: بخشی از مسئولیت تشکل ها مطالبه و خواستن از حاکمیت در موضوعات مختلف است. اصولا بخش هایی که مردم آنجا کار می‌کنند قابل مقایسه با سایر بخش ها نیست.

معاون سیاسی وزیر تصریح کرد: این افراد، سازمان‌های مردمی و... در ارتباط با سایر دستگاه‌ها مانند بهزیستی، هلال احمر، آموزش و پرورش، بسیج و به کلی دستگاه دولت، سازمان امور اجتماعی و... به عنوان نقش هماهنگ کننده در تعریف میدان یا نقش آفرینی در میدان های از قبل تعریف شده عمل می کنند.

شاهچراغی افزود: در انتخابات مردم نقش اصلی را ایفا می کنند. هم از منظر اجرا هم در حضور. تاکنون تقریبا ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در کشور ایجاد شده و ۸۰۰ هزار نفر در شعبات برای دریافت رای مردم حضور دارند که این تعداد به جز نیروی انتظامی است و بقیه افراد حاضر به نوعی همت مردمی هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: این جمعیت مردمی متشکل از نمایندگان استان ها، رای اولی های آموزش دیده و علاقه مند، دانشجویان، معلمان، روحانیان و کشاورزان همه اقشار ۸۰۰ هزار نفر مشارکت دارند مجری عملیات انتخابات در کشور هستند.

او اضافه کرد: ناظرین انتخابات از بازرسین و شورای نگهبان نیز همه مردمی هستند و کسی در قالب سازمان دولتی تکلیف ندارد که تقسیم کار کرده باشند بلکه مردم ثبت نام می کنند و پای کار می آیند و حتی اگر قرار بوده حق الزحمه ای به آنها پرداخت شود، این کار هم در حق آنها انجام نشده است، ولی باز هم پای کار بوده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مشارکت با مردم است و الزام و اجبار ندارد. با توجه به شرایط کشور در منطقه و سطح بین المللی، در هر مقطعی که حضور مردم پررنگ تر و کامل‌تر بوده، دشمنی ها بیشتر بوده است.

شاهچراغی گفت: هرچند که علی رغم همه گلایه‌مندی‌ها، مردم همیشه حاضر هستند. اصولا مردم طبقه متوسط به پایین، نقش بیشتری در نظردهی و مشارکت ایفا می‌کنند، این یعنی مردم حتی با وجود مشکلات، باز هم علاقه مند به مشارکت هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ما امروز در جنگ رسانه ای هستیم و عده ای مدام بر طبل یاس و ناامیدی می کوبند. برخی می‌گفتند رقابت نیست اما همین حالا ۱۳ هزار واجد شرایط تا کنون در فضای رقابت قرار گرفته اند و میدان رقابت فراهم است.

معاون وزر کشور اظهار کرد: حلقه های میانی، موسسات، سازمان های مردم نهاد و... می توانند برای مشارکت بیشتر تلاش است. مشارکت قوی، مجلس قوی را به دنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: انتخابات و مشارکت همیشه رشد و توسعه را به همراه‌ دارد. در همین دوسال که مردمی سازی بیشتر بود، رشد و توسعه علمی گسترده ای داشتیم که پرتاب سه ماهواره یکی از آنهاست.

شاهچراغی با اشاره به محله محوری شدن بررسی مسائل و تعیین جغرافیای خدمت برای تشکل ها گفت: در این مواجهه و تلاش نیاز به پیگیری چهره به چهره است‌. برای قوی شدن به انسجام ملی و وحدت جمعی نیاز داریم و تشکیل مجلس و مشارکت قوی این امر را محقق می کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان‌ کرد: مجموعه کشور هر اقدامی که برای انتخابات و اجرای درست لازم بود، انجام داده است. در دو ماه گذشته در نظرسنجی هایی که داشتیم مشخص شد که میل مردم نسبت به مشارکت در انتخابات سیر صعودی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز