خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه‌ و سازمان بیمه سلامت ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۲۰

دانشگاه علامه‌طباطبائی و سازمان بیمه سلامت ایران، با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های علمی تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی- پژوهشی، خدماتی و اجرایی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علامه‌طباطبائی، در نشست مشترک عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت که در سالن شورای حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف ایجاد زمینه همکاری‌های علمی- تحقیقاتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی- پژوهشی، خدماتی و اجرایی، به امضای دو طرف رسید. 

«طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی مشترک»، «طراحی و اجرای برنامه‌های پژوهشی مشترک»، «طراحی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک»، «همکاری در زمینه‌های مرتبط با هوشمندسازی»، «همکاری در زمینه انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی»، «همکاری در زمینه ترجمان دانش و تولیدات علمی»، «ارائه خدمات مشاوره‌ای»، «هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی مرکز»، «تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی بین دانشگاه و مرکز» و «تبادل بانک‌های اطلاعاتی» برخی از محورهای این تفاهم‌نامه است. 

معتمدی در این نشست با اشاره به رشد بسیار زیاد سالمندی در کشور، گفت: با اینکه به مسئله جوانی جمعیت بسیار توجه شده است ولی افزایش امید به زندگی اجتناب ناپذیر است؛ به همین دلیل ما با قشر سالمند مواجه هستیم. موضوع سلامت سالمندان و جامعه مهم است و می‌تواند زمینه‌های همکاری بین دانشگاه علامه‌طباطبائی و بیمه سلامت را فراهم کند تا از ظرفیت‌های متقابل استفاده کنند. 

ناصحی نیز با بیان اینکه امور سازمان بیمه سلامت را به صورت علمی و شاخصی به پیش می‌بریم، گفت: این بیمه نزدیک به ۴۵ میلیون نفر بیمه شده از اقشار مختلف دارد. یک ظرفیت اجتماعی و کاری مناسبی است و وظیفه سازمان هم این است که بتواند محافظت مالی از مردم در مقابل هزینه‌های سلامت داشته باشد. 

وی با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت گفت: پوشش جمعیتی مناسب، محافظت مالی و مداخله در موضوع پیشگیری برخی از کارها و اهداف سازمان بیمه است که اگر ظرفیت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان یک دانشگاه معتبر در کنار سازمان قرار گیرد به مجموعه بیمه کشور در ابعاد علمی، تحقیقاتی و اجرا کمک می‌کند. 

گفتنی است، مدت زمان این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت ۵ سال خواهد بود که در صورت تمایل دو طرف، قابل تمدید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز