خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تدارک برای توسعه رشته حمل‌ونقل

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۰۲

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته حمل و نقل در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر این حوزه راه اندازی شده که با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اکنون در حال توسعه و آموزش است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آئین انعقاد تفاهم‌نامه توسعه رشته حمل و نقل با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن تبریک ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: رشته حمل و نقل در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر این حوزه راه اندازی شده که با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اکنون در حال توسعه و آموزش است. 

وی در ادامه افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر با همکاری دستگاه‌های مختلف وابسته به فراهم‌سازی امکان جذب و اشتغال فارغ التحصیلان آن حوزه دارد که باید به آن توجه ویژه کرد. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به دست آوردهای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، تصریح کرد: پیشرفت در عرصه‌های اقتصادی، بهبود وضعیت بازار کار و البته مسئله ازدواج جوانان با توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و آموزش مهارت و تامین شغل در آینده برای هنرجویان ممکن می‌گردد. 

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی هنرستان‌های جوار گفت: طرح توسعه هنرستان‌های جوار با بهره برداری از ظرفیت صنایع، کارخانجات، اتحادیه‌ها و موارد دیگر، اولویت مهم معاونت آموزش متوسطه است تا آموزش در محیط واقعی کار محقق گردد. 

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه رشته حمل و نقل، افزود: توسعه رشته حمل و نقل با نگاه ویژه به آمایش سرزمینی با وجود همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه‌های آموزشی و پشتیبانی ممکن خواهد شد. 

وی با اشاره به تفاهم نامه، اظهار داشت: اکنون در ۸ استان و ۱۱ منطقه رشته حمل و نقل به ۴۸۰ هنرجو با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آموزش داده می شود. 

کاظمی در پایان، گفت: در نظر گرفتن اولویت‌های جذب در آزمون‌های استخدامی و سایر شرایط اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته حمل و نقل در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسئله مهمی است که باید با تعامل و همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز