خبرگزاری کار ایران

تلاش برای کاهش سن دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۴۱

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بنا داریم سن دانشجویان جهت ورود به حوزه نوآوری و فناوری کشور را کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در نشست شورای دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: بنا داریم با ایجاد این ارتباط، دانشجویان و فعالان انجمن‌های علمی را به عنوان سفیران و مروجان نوآوری و فناوری در سطح دانشگاه‌ها و کشور مطرح کنیم. 

وی اظهار کرد: از جمله اهداف این طرح شکل‌گیری هسته‌های نوآور دانشجویی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است. 

کلانتری گفت: در همین راستا و متناسب با تحولاتی که در سطح کلان جامعه و جهان صورت گرفت انجمن‌های علمی به سطح انجمن‌های علمی و فناوری ارتقا پیدا کردند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تاکید بر اینکه بنا داریم سن دانشجویان جهت ورود به حوزه نوآوری و فناوری کشور را کاهش دهیم. ادامه داد: هر اندازه بتوانیم سن ورود دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری را کاهش دهیم، طبیعتاً در ارتقای توسعه انسانی در کشور کوشیده‌ایم و به نوعی بهره‌وری را بالا برده‌ایم. 

وی با اشاره به تسهیلاتی صورت گرفته از سوی وزارت علوم برای این طرح گفت: بر این اساس علاوه بر بازنگری که در آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی، با همکاری و حمایت‌های معاونت فناوری وزارت و پیگیری‌ها و حمایت همه جانبه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رویدادهایی برای انجمن‌های علمی دانشجویی در دستور کار قرار گرفت. 

کلانتری با اشاره به اینکه از جمله این برنامه‌ها، رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور (روشنا) که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، است، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم برگزاری این رویدادها در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف را ترویج کنیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاهی خوش سابقه و زبانزد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی است. 

عبدالحسین کلانتری در نشست با شورای آموزش دانشگاه حکیم سبزواری ضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: این دانشگاه که در شهر پر قدمت و تاریخی سبزوار واقع شده در دوره‌های مختلف جلودار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آموزش عالی بوده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: می‌توان گفت این دانشگاه یک زیست بوم فرهنگی و اجتماعی خوب در کنار حوزه‌های پژوهش، فناوری و آموزش رقم زده است و همین امر موجب شده است که یک محیط جذاب برای دانشجویان فراهم شود. 

کلانتری تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه حکیم سبزواری به سبب فعالیت‌های خوب تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، مجموعه‌ای اجتماعی پرنشاط و فرهنگی است. 

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه در رویدادهایی ملی دانشجویی مانند جشنواره حرکت و رویش همواره جزو مقام‌آوران بوده‌اند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به این سابقه خوب فرهنگی و قرار گرفتن در موقعیت تمدنی ویژه، دانشگاه حکیم سبزواری بتواند همچون گذشته در حوزه‌های مختلف آموزش عالی پیشتاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز