خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

۳۱ طرح برای شرکت در جشنواره خوارزمی تائید نهایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۵۵

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در دوره بیست و پنجم جشنواره جشنواره خوارزمی ۲۳۶۳ طرح به دبیرخانه ارسال و از این تعداد ۳۱ طرح به وزارت علوم ارسال و تایید نهایی شده است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری آموزش و توانمندسازی نیروهای انسانی مدارس سمپاد را از برنامه‌های مهم سمپاد برشمرد و اظهار کرد: طرح نظارت بر عملکرد آموزشی، پرورشی و پژوهشی مدارس سمپاد، آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس استعدادهای درخشان، دوره توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی سمپاد از فعالیت‌های این بخش هستند. 

وی به برنامه‌های توانمندسازی اشاره کرد و گفت: قالب این فعالیت‌ها برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت با موضوع مدیریت مشارکتی مدیران مدارس دوره اول ودوم متوسطه، برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت با موضوع شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان، برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت آموزش و پرورش دانش آموزان تیزهوش به تعداد ۱۰۳۲۳۳ نفر ساعت بود. 

یاوری تصریح کرد: همچنین می‌توان از سایر فعالیت‌های توانمندسازی به تشریح و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های سمپاد، تقویم اجرایی فعالیت‌ها و برنامه‌ها طراحی و اجرای کارسوق‌های فراگیر (دانش آموزان سمپاد و غیرسمپادی) با موضوعات علمی فناوری شبیه ساز، اختراع، برنامه نویسی، پژوهش، مخترع قرن، … و آموزش به دانش آموزان در چند مرحله و ارزیابی و ارایه تسهیلات اشاره کرد. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه حضور در کارسوق‌های سازمان سمپاد برای دانش‌آموزان عادی نیز میسر است و این موضوع خود نشان از توجه به پرورش استعدادهای خارج از مدارس سمپاد دارد، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مندی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند با مراجعه به مدارس سمپاد می‌توانند از آخرین جزئیات برگزاری کارسوق‌های مختلف در سطح استان‌ها آگاه شوند و همچون دانش‌آموزان سمپادی در آن‌ها شرکت کنند. 

یاوری در ادامه نقش کارسوق‌ها در تغییر مفهوم فوق‌برنامه‌ها از کلاس‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور به برنامه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، خلاقیت و نوآوری‌محور را بسیار مهم دانست که در نهایت انتخاب صحیح‌تر مسیر زندگی تحصیلی را در پی دارد و فرصتی برای تقویت و بازپروری مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و… را دربردارد. 

یاوری در پایان یادآور شد: همچنین دوره‌های حضوری و غیرحضوری توانمندسازی در رابطه با تولید محتوا برای معلمان مشترک بین مدارس سمپاد و غیرسمپاد نیز طراحی شده است و در دست اجرا است. 

وی به یکی از فعالیت‌های مشترک مدارس استعدادهای درخشان و مدارس دیگر اشاره کرد و گفت: جشنواره خوارزمی یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان است که در راستای بهبود نظام شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، بسترسازی برای دسترسی دانش آموزان مستعد خارج از مدارس سمپاد به فرصت‌ها و خدمات آموزشی انجام می‌شود که در دوره بیست و پنجم این جشنواره ۲۳۶۳ طرح به دبیرخانه ارسال و از این تعداد ۳۱ طرح به وزارت علوم ارسال و تایید نهایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز