خبرگزاری کار ایران

خط ۶ مترو تا ۲۴ ماه آینده تکمیل می‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۲۷

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل دو بخش و ۵ ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت‌آباد آغاز می‌شود و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع)) کشیده می‌شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

به گزارش ایلنا، عباس فتحعلی‌پور، مجری خط ۶ متروی تهران گفت: ناظر به هماهنگی‌های انجام‌شده با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار شد که ۳ ایستگاه دیگر در خط ۶ مترو به بهره‌برداری برسد؛ ۲ ایستگاه در شمال خط ۶ (آیت‌الله کاشانی و شهدای کن) و یک ایستگاه در بخش میانی (بهار شیراز). این ۳ ایستگاه تا پایان سال افتتاح خواهد شد. ورودی دوم‌های ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران که ۱۸ مهرماه افتتاح شدند هم همزمان با این ۳ ایستگاه بهره‌برداری خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه بخش جنوبی خط ۶ اظهار داشت: این توسعه از ایستگاه دولت‌آباد آغاز می‌شود و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) به طول حدود ۶.۴ کیلومتر کشیده می‌شود. این توسعه شامل ۴ ایستگاه است. توسعه دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهر ری است که از کار عملیات تونل آن تقریبا ۵۵۰ متر باقی مانده تا به موقعیت ایستگاه A۶۵ برسد و با این اقدام TBM از تونل خارج خواهد شد.

مجری خط ۶ متروی تهران ادامه داد: با توجه به مسائل نقدینگی بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها برنامه سال آینده است که مجموعا شامل ۵ ایستگاه می‌شود. طی جلسات مشترک معاونت فنی و مهندسی و راه‌آهن شهری، قرار است تا یک مجموعه هاب حمل‌ونقلی در شهرری ایجاد شود که هم شامل بخش توسعه‌ای خط یک و ۶، هم خطوط حومه‌ای و هم راه‌آهن تهران - مشهد است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، فتحعلی‌پور در پایان گفت: زمان‌بندی بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها حداقل بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است. به این دلیل که ساخت این ایستگاه‌ها هم بخش ساختمانی و هم بحث تجهیزاتی دارد، تونل آن حفاری شده و میانگین پیشرفت عملیاتی هر ایستگاه حدود ۲۵ درصد و پیشرفت ساختمانی آن حدود ۳۰ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز