خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۲۲ بهمن؛

سامانه مدیریت ترافیک شهری با حضور وزیر علوم رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۵۵۶

همزمان با حضور پرشور مردم در راهپیمایی و جشن چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سامانه مدیریت هوشمند ترافیک شهری دستاورد پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، در حاشیه رونمایی از این محصول، وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پاسداری از خون شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و پای نظام و انقلاب‌ایستاده‌ایم. 

وی با بیان اینکه ما استقلال سیاسی کشور را حفظ کرده و برای آن هزینه می‌کنیم، گفت: جامعه دانشگاهی تمام قد در خدمت مردم است، به عنوان خادم ملت می‌گویم که باتوجه به فناوری‌های جدید اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهیم زد. 

وزیر علوم تصریح کرد: پای این نظام ماندیم و از آرمان‌های نظام صیانت می‌کنیم. زبان ما قاصر است که از این همه محبت و لطف ملت ایران قدردانی کنیم، خدا را شکر در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی حضور اقشار مختلف مردم را در راهپیمایی شاهد هستیم. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه جامعه دانشگاهی در بحث تسلیحات نظامی، انتظامی و عرصه‌های مرجعیت و سلامت، حتی در بخش اقتصادی حرفی برای گفتن داشته و موفقیت‌های خوبی از خود به یادگار گذاشته است. 

وزیر علوم عنوان کرد: اکنون تعداد دانشجویان به‌خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تعداد دانشگاه‌ها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، ما پیش از انقلاب در بیمارستان‌ها شاهد حضور پزشکان هندی و بنگلادشی بودیم، اما امروز به لطف جمهوری اسلامی موفق به پرتاب ماهواره و حتی فرستادن موجود زنده به فضا شده‌ایم و همه این موارد مرهون نوع نگاهی است که انقلاب اسلامی برای ما ایجاد کرده است. 

وی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران گفت: قدردان همه بزرگواران هستم، به عنوان یک مسئول و خادم مردم می‌گویم که باتوجه به فناوری‌های جدید اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهیم زد. 

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: بحث «ما می‌توانیم» است، با وجود تحریم‌ها به لطف پشتکار دانشگاهیان، ایران عزیز همچنان مستقل است و با پشتکار در عرصه‌های مختلف توانستیم با استقلال سیاسی کشور، خودمان برای کشور در تمام زمینه‌ها تصمیم گیرنده باشیم. 

گفتنی است از دیگر محصولاتی که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف به نمایش گذاشته شد می‌توان به؛ دوچرخه برقی شریف، پوشاک ضد تعریق، پد فیلتر تصفیه هوا، محصولات خانه هوشمند لکسیت و… اشاره کرد. 

جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی غلامپور عضور هیئت علمی پژوهشکده الکترونیک دانشگاه موفق به طراحی سامانه جامع مدیریت هوشمند ترافیک شهری شدند. 

در این سامانه اطلاعات ترافیکی با حجم و سرعت بسیار بالا از حسگرها و دوربین‌های سطح شهر جمع‌آوری می‌شود و با استفاده از روش‌های نوین و ابداعی تحلیل کلان داده پردازش می‌شود. 

این سامانه از سه بخش کلی؛ طراحی و تولید حسگرهای نصب شده در شهر، سامانه مدیریت و تحلیل داده‌های ترافیکی و سامانه تحلیل رخدادهای ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی، تشکیل شده است که تمامی مراحل تحقیق و تولید محصولات توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است. 

در این سامانه اطلاعات ترافیکی با سرعت و حجم بسیار زیادی اعم از اطلاعات متنی، تصویر، ویدیو و … از ترافیک شهر کسب می‌شود و با استفاده از روش‌های بهینه و سیستم‌های ذخیره‌سازی و پردازش توزیع شده تحلیل می‌شود. نتایج تحلیل این اطلاعات جهت مدیریت بهینه‌تر ترافیک، فرهنگ‌سازی، کاهش تصادفات و تخلفات و ارزیابی و پیش‌بینی طرح‌های ترافیکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز