خبرگزاری کار ایران

راه اندازی مراکز آزمون استاندارد تا سال ۱۴۰۷

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۲۷۱

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون استاندارد به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در چهارمین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش، گفت: پیگیری مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با حمایت از برگزاری آزمون‌های نهایی موضوع اصلی ستاد عالی آزمون‌ها در این جلسه بود. 

وی با اشاره به بندهای این مصوبه، تصریح کرد: این مصوبه شامل ۹ بند از جمله تقویت ساختار و نیروی انسانی مرکز ارزشیابی و همچنین ادارات سنجش استانی و همچنین تعیین ردیف بودجه مستقل برای برگزاری آزمون‌ها است. 

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: همچنین مقرر شده است تا سال ۱۴۰۷ مراکز آزمون استاندارد به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک راه‌اندازی شوند. 

وی با اشاره به فرآیندهای آزمون‌های نهایی، اظهار کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از فرآیند برگزاری آزمون‌های نهایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود. 

زارعی با اشاره به مسئله تامین امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی، گفت: در راستای تامین امنیت آزمون‌ها، با پیگیری وزارت کشور، تاکید شده است با مدیریت شورای تامین‌های استانی و شهرستانی این مسئله مهم مدیریت و حراست شود. 

وی با اشاره به تامین تجهیزات، تصریح کرد: تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات نیز با ابلاغ اعتباری به استان‌ها دنبال می‌شود. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به مسئله آزمون‌های شبه نهایی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تا زمانی که چارچوب مشخصی بر اساس اهداف کتب درسی طراحی نشده است، در استان‌ها برگزار نخواهد شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: با طراحی چارچوب، طراحی آزمون‌ها با مدیریت دبیرخانه‌های کشوری دروس و به صورت واحد با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آزمون‌های نهایی انجام می‌گیرد. 

زارعی در پایان به مسئله بهره‌برداری از ظرفیت فضای مجازی به منظور آموزش عمومی اشاره و اظهار کرد: آموزش برای همه نیز در دستور کار است که در قالب فضای مجازی و توسط دبیران برتر کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز