خبرگزاری کار ایران

ضرورت تقویت ساختار حوزه پشتیبانی و رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۲۰

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت بر ضرورت تقویت ساختار حوزه پشتیبانی و رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، احمد جوانمرد، در همایش مدیران امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان‌های وابسته، اصلاح و بهبود فرآیندهای سازمانی را گامی مهم در جهت افزایش بهره وری و بهبود عملکرد سازمانی عنوان کرد و با اشاره به اینکه بهره وری یکی از دو رکن اساسی رشد اقتصادی است، افزود: همکاری‌های مشترک مدیریت «امور پشتیبانی و رفاهی» و «توسعه مدیریت و تحول اداری» زمینه توسعه برنامه ارتقای بهره وری خواهد بود.

وی در ادامه، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری را به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری ضروری عنوان کرد.

جوانمرد با بیان اینکه نگرش فرآیندی به سازمان به عنوان مجموعه‌ای از عناصر و اجزای متعامل نگاه می‌کند که به دنبال تولید یک برونداد یا محصول نهایی است، ادامه داد: نگاه فرایندی به ما کمک می‌کند که در حوزه‌های مختلف مدیریتی، مسائل و چالش‌های سازمانی را از زوایای متفاوت دیده و راهکارهای اثربخشی را ارائه دهیم.

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت بازنگری و مهندسی ساختار حوزه‌های عملکردی، خاطرنشان کرد: ساختار سازمانی به منزله چارچوب و بستر تحقق مأموریت‌ها و اهداف اصلی سازمان‌ها است که با توجه به تغییر در مأموریت ها، راهبردها، سیاست‌ها و همچنین تغییرات محیطی روزافزون، نیاز به بازنگری و یا بازطراحی ساختارهای سازمانی بیش از پیش موردنیاز خواهد بود.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت ساختار حوزه پشتیبانی و رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: منطقی‌سازی ساختار حوزه پشتیبانی و رفاهی می‌تواند به پیشبرد بیش از پیش اهداف راهبردی این حوزه کمک قابل توجهی کند.

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، از برگزاری جلسات احصاء شاخص‌ها و متغیرهای مؤثر بر استانداردهای حوزه پشتیبانی و رفاهی، خبر داد و افزود: درحال حاضر نهایی‌سازی شاخص‌ها و متغیرها و ارسال به دانشگاه‌ها جهت دریافت اطلاعات، استخراج وضعیت موجود دانشگاه‌ها و دریافت داده‌ها از دانشگاه‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز