خبرگزاری کار ایران

حضور معاون وزارت بهداشت در نشست سالانه تکنولوژی‌های آینده در مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۵۹

نشست سالانه گروه بریکس در مسکو به مدت دو روز با موضوع تکنولوژی‌های آینده در قالب ۳۰ کارگروه تخصصی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی در جلسه گروه بریکس که با تمرکز بر انرژی هسته‌ای برگزار شد، گفت: هدف از شرکت در این جلسه، ارائه تجربیات موفق در زمینه پزشکی هسته‌ای و همچنین توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه بین گروه‌های عضو بریکس است. 

پناهی همچنین در دیدار باکاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های علمی بیالمللی گفت: باید گرنت‌ها (پژوهانه) و پروژه‌های علمی مشترک بین دو کشور ایران و روسیه تقویت شود. 

وی در خصوص دسترسی به منابع علمی و همکاری با سازمان‌های مربوط به مدیریت اطلاعات دانش در روسیه، افزود: باید هیاتی از ایران با تیم‌هایی از روسیه با همکاری سفارت کشورمان در مسکو، باتوجه به تحریم‌های پیش روی دو کشور، تشکیل و پژوهش‌هایی مشترک در راستای موضوعات و مبانی دو کشور انجام شود. 

در نشست سالانه تکنولوژی‌های آینده که به مدت دو روز در حال برگزاری است، دانشمندانی از سراسر دنیا در خصوص یک حوزه علمی به بحث و بررسی می‌پردازند، امسال این نشست با موضوع پزشکی هسته‌ای برگزار و در قالب ۳۰ کارگروه سیاست‌گذاری با موضوعاتی از جمله پزشکی از راه دور، سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی در ارتباط با پیش بینی و پیشگیری بیماری ها، فناوری‌های مرتبط با علوم اعصاب، علوم شناختی، درمان‌های نوین سرطان، درمان‌های نوین بیماری‌های غیرواگیر از جمله قلب و عروق، بررسی تحقیقات و تکنولوژی‌های مرتبط با موضوع ضدپیری، در راستای چگونگی بکار گیری تکنولوژی‌ها در آینده در حوزه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود. 

گروه بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و شش عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس در آمدند. علاوه بر ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین نیز کشورهای تازه پیوسته به بریکس هستند. 

همچنین در حاشیه این نشست، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیدارهایی با مقامات روسی داشت. 

پناهی در ملاقات با هاندری فورسنکو دستیار علمی ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به دستاوردهای علمی دو کشور گفت: باید از ظرفیت‌های دو کشور در زمینه توسعه فناوری‌های نوین، بیش از پیش استفاده شود. 

در دیدار پناهی با سرگئی گلاگلو معاون داوری وزارت بهداشت روسیه نیز مقرر شدد تعاملات مستمر در راستای اولویت‌های مشترک بین دو کشور انجام و همکاری‌های دوجانبه تقویت شود. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی آنکولوژی اطفال روسیه بر توسعه همکاری‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه درمان‌های نوین انکولوژی اطفال بین ایران و روسیه تاکید کرد و مقرر شد تیم‌های علمی دو کشور در حوزه درمان‌های نوین، جلسات آنلاین با محوریت استفاده از ظرفیت‌های علمی دو طرف و کنفرانس‌های مشترک برگزار و از سوی دیگر گرنت‌های (پژوهانه) و پروژه‌های مشترک در حوزه انکولوژی اطفال، تعریف شود. 

بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی اطفال «دیمتریا روگاچوا» در حوزه درمان‌های نوین پزشکی مانند ژن درمانی و درمان سلولی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز