خبرگزاری کار ایران

رهایی:

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور نقش کلیدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۰۳

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش این دانشگاه در توسعه فناوری‌های نوظهور و دیجیتال در کشور را کلیدی توصیف کرد و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از قطب‌های مطرح هوش مصنوعی و همینطور مدیریت فناوری در کشور، می‌تواند از جنبه‌های مختلف به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ «علیرضا رهایی» در همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم به اهمیت برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: اگر به منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم، می‌بینیم تلاش جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین تاکیدات ایشان است و این امر موجب شده است که تحولات بزرگی از جهت استقرار اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان در کشور اتفاق بیفتند. 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر یک سری سازمان‌های دانش محور در دانشگاه‌ها فعال شدند، در مجموع واژه اقتصاد مقاومتی تعریف شد و مولفه‌های آن در مراکز و دستگاه‌های مختلف قانون‌گذاری و غیره مورد بحث قرار گرفت و مقدمات اجرایی آن فراهم شده است. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین تاکید کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی نظیر نشست امروز بستر مناسبی برای تحقق اهداف مهم و تحول آفرین در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند. اگر ما امروزه نگاهی به جوامع پیش رو سطح دنیا داشته باشیم، خواهیم دید برای تحقق اقتصاد هوشمند نظیر تجارت الکترونیک، توسعه شتاب دهنده‌های کسب و کار و غیره چارچوب‌های خاصی تدوین و زمینه‌های خوبی فراهم شده است. 

رهایی ادامه داد: مدل اقتصادی که بر اساس به اشتراک گذاشتن منابع و خدمات مطرح می‌شود مثل آنچه که امروز ما در جامعه نظیر تاکسی‌های اینترنتی مشاهده می‌کنیم یا پلتفرم‌های گردشگری و تامین مالی می‌بینیم. همه اینها از مولفه‌های مهم اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شوند به طوریکه توسعه استفاده از این فناوری‌ها امکان پرداخت‌های دیجیتال را فراهم می‌کند که موجب امنیت در حوزه‌های اقتصادی خواهد بود. 

به گفته این استاد دانشگاه؛ رشد فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا موجب ایجاد یک سری مزیت‌های رقابتی جدید و یک سری فرصت‌های تجاری نوین شده است. دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از قطب‌های مطرح هوش مصنوعی و همینطور مدیریت فناوری در کشور می‌تواند از جنبه‌های مختلف به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کند. 

رهایی یادآور شد: در بخش آموزش ما در دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشته‌هایی مثل علوم کامپیوتر، ریاضیات مالی، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، مدیریت، فناوری اطلاعات و غیره داریم که دانشجویان در دوره‌های مختلف کارشناسی تا دکتری در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند و زمینه خوبی برای توسعه آموزش در زمینه‌های مرتبط و مورد نیاز ایجاد کرده است تا دانشجویان این رشته‌ها زمینه‌های توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان را فراهم کنند. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در بخش‌هایی که بحث همکاری با صنعت مطرح است و استارتاپ‌هایی که در زمینه‌های فناوری و نوآوری را فراهم می‌کنند، سابقه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توسعه پروژه‌های مشترک سابقه خوبی است و می‌تواند موجب نقش آفرینی متفاوت در این زمینه باشد. 

به گفته وی، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک سری مراکز تحقیقاتی و نوآوری در پارک فعال هستند که پلتفرم‌های خوبی را ایجاد می‌کنند تا ارتباط دانشگاه و صنعت شکل بگیرد. دانشگاه نیز اعتقاد دارد با این ارتباط‌ها و بسترهای خوبی که فراهم شده ما می‌توانیم فرصت‌های خوبی برای تشویق دانشجویان به کارآفرینی، توسعه استارتاپ‌های مختلف، ایجاد پروژه‌های کاربردی و غیره داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز