خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان؛

رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۷۵

معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری رویداد صنایع دستی دانشجویی به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی صفری معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته صنایع‌دستی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت علوم گفت: دانشجویانی که در این نشست حضور دارند جمع مهمی هستند که به صورت تخصصی در کانون‌ها و انجمن‌های علمی صنایع دستی فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و سازمان‌ها بستری را برای فعالیت بیشتر و بهتر دانشجویان در حوزه‌های تخصصی‌شان فراهم می‌کند و بعد از آن مستلزم کنشگری دانشجویان است که به نتیجه مطلوب برسد. 

صفری گفت: اتفاقی که امسال در تئاتر افتاد این بود که فعالیت کانون‌ها و دانشجویان در جدول اصلی جشنواره تئاتر فجر به نمایش درآمد و حائز رتبه شد، می‌توان گفت که بخش عمده شور و حال جشنواره تئاتر فجر مربوط به بخش دانشجویی بود. 

وی ادامه داد: دو رویداد کلی مرتبط با این حوزه در وزارت علوم داریم؛ یکی چرتکه است که بازارچه تولیدات دانشجویی بوده و دانشگاه شیراز میزبان آن است و دیگری رویداد صنایع دستی است که دانشگاه سیستان و بلوچستان کارهای برگزاری آن را در سال آینده انجام می‌دهد. 

معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: بخش مهمی که در این جلسه داریم این است که یک نسبت‌یابی دقیقی بین دانشجویان و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی انجام گیرد. 

صفری گفت: خیلی از دانشجویان، دوره‌هایی را در دانشگاه برگزار می‌کنند ولی به دلیل اینکه نسبت آن را با میراث فرهنگی نمی‌دانند، برنامه‌هایشان بازخورد چندانی پیدا نمی‌کند. دانشجویان در قالب کانون‌ها و انجمن‌های علمی باید همکاری داشته باشند و وزارت علوم این مسیرها را هموار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز